Amfiteatar u Luštici Bay ugostiće koncert „Muzika budućnosti“, u okviru saradnje sa festivalom KotorArt
Njemački nacionalni omladinski džez orkestar BuJazzO (Bundesjazzorcheste) nastupiće u Luštici Bay u ponedjeljak, 14. avgusta u 21 čas. Na koncertu u Amfiteatru u Marina naselju ovaj orkestar izvešće program „Muzika budućnosti“, svojevrsnu selekciju djela sedam kompozitora koju su sačinili saksonofonista Nils Klajn (Niels Klajn) i aranžer i basista Hendrik Encijan.
BuJazzO je zvanični omladinski džez orkestar Savezne Republike Njemačke. Već 35 godina ovaj ansambl je posvećen vrhunskoj promociji mladih njemačkih džez muzičara. Osnovan 1988. godine BuJazzO se smatra visokokvalitetnom vezom između obrazovanja i karijere i odličnom fabrikom talenata za uspješne džez muzičare sutrašnjice. Ovdje su svoje karijere započele poznate džez zvijezde kao što su Til Broner, Rodžer Cicero, Julija Hulsman, Tom Gebel, Nils Vogram, Majkl Volni i Nils Vilker. Zanimljivo je da su među sponzorima njemačka vlada ali i globallno poznate njemačke kompanije.
Nils Klajn se smatra jednim od najinteresantnijih mladih muzičara na njemačkoj džez sceni danas. Njegovi projekti i kompozicije za džez i klasične ansamble i dalje izazivaju pohvale kritike. Profesor je džez saksofona na u Kelnu od 2016.
Pod Klajnovim rukovodstvom, BujazzO predstavlja rezultate četvrtog takmičenja BuJazzO kompozitora u svom programu „Muzika budućnosti“. Mladi kompozitori i aranžeri do 30 godina su pozvani da prijave djela za džez orkestar i/ili vokalni ansambl. Prihvaćene su i sopstvene kompozicije i aranžmani i djela drugih kompozitora. Odabrano je sedam i poručeno još četiri, koji će sada biti predstavljeni u koncertnoj sezoni 2023/24.
“Naše takmičenje vidim kao priliku da sagledamo šta i kako mladi muzičari danas komponuju za big bend i/ili vokalni ansambl. U četvrtom izdanju rezultati ponovo pokazuju veliku stilsku raznolikost kao i ličnu originalnost. Mnogi različiti aspekti i varijeteti savremenog džeza mogu se čuti u ovom programu, od apstraktnog up-tempo svinga do harmonično šarenih balada i minimalističkih lirskih postavki do groovi džeza sa elementima game shov-a”, kaže Nils Klajn.