
Svjetski filmski i pop-hitovi u aranžmanima za dva klavira bili su privilegija za slušanje i uživanje kotorskoj publici
Aplauzom i ovacijama ispraćen je nastup klavirskoga dua Ana Mihaljević i Dejan Krivokapić, koji su u Crkvi Sv. Duha – Koncertnoj dvorani Muzičke škole „Vida Matjan“ u Kotoru zablistali u spektru pitkih izvedbi „U ritmu filma i hita“. Iako popularne i prepoznatljive, ove kompozicije u aranžmanima za dva klavira zvučale su potpuno osvježavajuće i inovativno, a na momente, poput “Boemske rapsodije” grupe “Queen”, vrsni dvojac je svojom moćnom interpretacijom ostavljao dojam kao da svira cijeli orkestar iliti rok-bend.
Uz sadržajne, ljupke najave Marije Gajić ispod stone lampe koju je naizmjenično uključivala i sključivala, Ana Mihaljević i Dejan Krivokapić su koncert počeli “muzičkim dvobojem” između filmskih kompozitora Džona Vilijamsa i Hansa Cimera, kroz aranžman Semjuela Fua, stvarajući muzičke slike iz filmova kao što su “Star Wars”, “Jurasstic Park”, “Indiana Jones”, “Harry Potter”, “Superman” i “E.T.” Džona Vilijamsa, a sa druge strane filmova Hansa Cimera: The Dark Knight”, Pirates of the Caribbean”, “Gladiator”, “Interstellar” i “Dunkirk”.

Posebne emocije izazvale su obrade kompozicija “Gabrijelova oboa” Enija Morikonea iz filma “Misija”, “Ghostbusters”, pjesma iz istoimenog filma koju izvodi Rej Parker, zatim pjesma iz filma “Barbi”- “What Was I made For?” Billie Eilish. Dvoklavirska čarolija nastavljena je sa spletom hitova iz druge polovine 20. vijeka – grupe ABBA (“Mamma Mia Medley”), baladom “Hallelijah” Leonarda Koena, svjetskim hitom “Viva la vida” grupe “Coldplay”, kao i hitovima modernih generacija iz 2024. godine- “Die With A Smile” koju izvode Lady Gaga i Bruno Mars, te “APT” Brna Marsa i Rose (Blackpink).
Nakon frenetičnih aplauza, umjetnici su na bis izveli kompoziciju “Ključ života” Olivera Dragojevića, te zaokružili ovaj đir izvedbom kultne pjesme“Bokeljska noć” Maje Perfiljeve.
Ana Mihaljević i Dejan Krivokapić su kao profesori kotorske Muzičke škole osmislili program sa namjerom da se za kraj školske godine predstave “u nekom sasvim drugačijem svijetlu”, a sudeći po oduševljenu publike, u tome su i uspjeli. Pritom su se dobro potrudili da aranžmani budu najbolji mogući.

-Jako je teško naći aranžmane za dva klavira, tu smo imali ograničeni izbor, mnogo toga je bilo što smo željeli još da izvedemo, ali ne postoje obrade za dva klavira. Neke od kompozicija smo sami obradili, ako je kompozicija pisana za jedan klavir, mi smo uradili aranžman za dva, samo u malo raskošnijem obliku (Gabrijelova oboa). Čak smo i dodavali nešto svoje u okviru ovih koje smo već imali, da bi nam se bolje uklapale, tako da u svakoj obradi ima po nešto naše, kaže Ana. Što se tiče repertoara, bilo im najvažnije da bude “blizu ljudskim srcima”.
–Vjerujem da mnoge nije ostavio ravnodušnim, prve nas koji smo to izvodili. To su stare stvari na koje svi mi reagujemo, ali i nešto novo što je sad na top-listama, što omladina sluša, dodaje Dejan.
Kao klavirski duo su se “pronašli” poslije pandemije “korone”, kad su krenuli koncerti uživo, pa su nastupili na koncertu profesora. Kažu da su po senzibilitetu jaku slični, lako se i spontano dogovaraju oko svih stvari koje izvode, funkcionišu kao jedno, što je jako bitno za kamernu muziku. Zato nastavljaju da sarađuju.
Njih dvoje su rijetki profesori koji su i koncertno aktivni.
-Hoćemo da pokažemo svojim učenicima kako izgleda cijeli proces pripreme, kako nije lako izaći na scenu. Ovo je bilo za njih, žao nam je što nisu bili večeras sa nama, jer su kolektivno, u organizaciji ŠOSMO “Vida Matjan” otputovali za Podgoricu da isprate pretpremijeru opere “Don Đovani” V. A. Mocarta u izvedbi CSO sa solistima i dirigentom Markom Korovićem, čime se zatvara koncertna sezona, kaže Ana. Ona je u ovoj školi zaposlena preko 20 godina, a Dejan je muzički pedagog 15 godina.

S obzirom da ovo dvoje umjetnika imaju talenta, repertoara i potencijala za evropske koncertne dvorane, pitali smo ih koliko je teško izaći iz okvira Crne Gore i nastupati vani.
-Mi smo možda malo inertni po tom pitanju, trebalo bi da se “nametnemo” na neki način, a mi po prirodi nismo takvi. Želimo da nastupamo, ali smo u Crnoj Gori ograničeni, jer osim ove sale u Kotoru, nemamo mogućnosti za nastup sa dva klavira na drugom mjestu. U Herceg Novom imaju dva klavira u školskoj sali, koja je dosta manja nego naša; u Zetskom domu na Cetinju imaju samo jedan klavir, u Muzičkoj akademiji imaju dva klavira, ali u prostoru koji je kao veća učionica, dok u zgradi Ministarstva kulture, gdje se inače održavaju koncerti- nemaju dva klavira, objasnili su umjetnici.
Zahvalni su što u Kotoru imaju tu mogućnost – angažovanjem Ratimira Martinovića u okviru KotorArta prije više godina nabavljen je vrhunski klavir “Steinway”, a škola je obezbijedila “Yamahu”. Pohvalili su saradnju sa štimerom Sergejom Komovim, Ukrajincem koji je postao stanovnik Crne Gore i njihova desna ruka kad je naštimavanje instrumenata u pitanju.
Prvonagrađeni u Švedskoj
Dvojac Ana Mihaljević i Dejan Krivokapić je početkom aprila nastupio na pijanističkom takmičenju u Štokholmu u Švedskoj, gdje je osvojio prve nagrade u dvije kategorije- kao klavirski duo za jedan klavir (četvororučno) i klavirski duo za dva klavira. Ponosni su na jako dobre kritike žirija svjetskog renomea. Svirali su program sa koncerta od 3. decembra, klasičan repertoar, muzika 20. i 21. vijeka, a žiri su, kažu, oduševili kompozicijama savremenog autora Fazila Saja iz Turske, koje su prvi put izvedene kod nas. Zadovoljni su ovim postignućem, jer to je bio vrhunac njihovog dosadašnjeg profesionalnog života.
/M.D.P./