Opština Kotor uspješno je prošla prvi stepen procjenjivanja kod UNDP-a za realizaciju pilot-projekta uspostavljanja međumjesnog brodskog prevoza u Kotorskom zalivu brodovima na elektro solarni pogon. Tim projektom su Kotorani su aplicirali na poziv UNDP za učešće u pilot-fazi dobijanja tehničke i finasijske podrške inovativnim projektima koji aktivno doprinoise ublažavanju klimatskih promjena u sektoru turizma.
UNDP je preliminarno odobrio tražena sredstva za gradnju katamarana na elektro pogon koji se napaja preko solarnih panela. Brod dužine 15 i širine 6 metara, kapaciteta je 50 putnika, a gradiće ga kompanija „Montemarine Yachting“ iz Kotora. Ova firma prošle je godine javnosti prikazala prototip nešto manjeg, prvog svog elektro-trimarana sa napajanjem preko solarnih panela, a novi veći brod vrijedan 240 hiljada eura, uskoro bi trebalo da zaplovi u sklopu projekta iz koga su zajedno stali Opština i Turistička organizacija Kotor, Montemarine yachting i NVO „Expeditio“. Planirano je da električni brod saobraća na redovnoj liniji unutar Kotorskog zaliva na relaciji Kotor riva- Dobrota Plagenti-Dobrota Sveti Matija- Glavati- Peluzica-Kotor riva.
Menadžer Opštine Kotor Srđan Dragomanović zatražio je od Ministarstva održivog razvoja i turizma da se za realizaciju ovog projekta, u Plan privremenih objekata u zoni morskog dobra uvrsti novi objekat – pristanište na Peluzici, što je resor ministra Branimira Gvozdenoviča i prihvatio. Dragomanović je u dopisu MORT-u, naveo da je realiacija ovog projekta „značajna sa aspekta riješavanja komunalnog oproblema gužvi u toku ljetnje sezone kao i sa aspekta doprinosa unapređenja turističke ponude“. Ukupna vrijednost projekta je 265 hiljada eura, a Kotorani treba kao svoje učešće da obezbjede 25 odsto, od čega bi oko 25 hiljada eura bilo u novcu. Očekuje se da se uskoro pred odbornicima u lokalnom parlamentu naše predlog odluke o ulasku u realizaciju obog projekta, a sa novcem koji bi za to izdvojila lokalna uprava i Turistička organizacija Kotor, subvencionisao bi se dio cijene brodskih karata. Prema predračunima, krajni potrošač bi dnevnu kartu za neograničen broj vožnji plaćao 5, sedmičnu 15, a mjesečnu 25 eura.
Ukoliko SO da „zeleno svjetlo“, očekuje se da solarni brod na redovnoj liniji unutar Kotorskog zaliva zaplovi već do kraja ovog ljeta. Kako se navodi u materijalima sa kojima se apliciralo za sredstva UNDP, plovidba između dvije susjedne stanice trajaće po 7 minuta, dok bi brod koga pogone dva elektromotora ukupne snage 26 kilovata, cijelu trasu od polaska do povratka u polaznu stanicu na kotorskoj rivi, odrađivao za oko 40 minuta. Brod bi radio 8 sati dnevno sa zaposlena dva člana posade, a radno vrijeme prilagođavaće se potrebama lokalnog stanovništva i turista. Planirano je da u prvoj sezoni elektro-solarni brod radi do 1.novembra, a naredne godine sa redovnim saobraćajem počeće već u martu i završiti ga takođe početkom novembra.
Inače, brod putnike krca na otvorenoj palubi koja je natkrivena čvrstom tendom koja, osim što ima ulogu da putnike zaštiti od kiše, služi i kao platforma za smještaj fotonaponskih ćelija koje energiju sunca pretvaraju u električnu energiju