
Preliminarni podaci 53. Ankete turista TO Herceg-Hovi pokazuju da je ukupna opšta ocjena turističke ponude 4,05.
Anketa je ove godine imala 12 pitanja, a rađena je u periodu od 1.jula do 1. septembra na uzorku od 1.253 ispitanika.
Dalibor Vuković, menadžer za razvoj i diverzifikaciju turističkog proizvoda u TO Herceg Novi, kazao je za Radio herceg Novi da su se u pojediničnim elementima turističke ponude izdvojili kvalitet smještaja u odnosu na cijenu, koji je ocjenjen sa 4, 22 i kvalitet turističko – ugostiteljskih usluga – 4, 24, što je, po njegovim riječima, podatak koji raduje imajući u vidu „visok stepen sezonalnosti naše ponude, veliki broj sezonskih radnika koje je prvenstveno teško obezbjediti i koji teško prihvataju standarde“.
Kvalitet manifestacija i kulturno-zabavne ponude grada dobili su ocjenu 3,98, a čistoća plaža, grada i okoline 3, 74.
Vuković navodi i da su turisti u pismenim žalbama najviše primjedbi imali na veliki broj ležaljki na plažama, kao i nedostatak kabina za presvlačenje tuševa i korpi za otpatke ali i na visoke cijene, nedostatak parking prostora, zatim na izlivanje kanalizacije. Veliki broj primjedbi odnosio se na prezentaciju kulturno-zabavnih manifestacija, kao i na lošu saobraćajnu infrastrukturu, loše puteve, loš lokalni saobraćaj. Turisti smatraju da ne postoji dovoljno linija ka drugim gradovima u Crnoj Gori, kao ni za Dubrovnik i Trebinje.

-Najviše anketiranih gostiju bilo je iz Srbije(35, 43 odsto) zatim iz BiH (31, 92) Rusije (11, 73) a ostali anketirani gosti uglavnom su iz evropskih zemalja i jedan mali broj iz udaljenih destinacija. Na pitanje da li bi ponovo posjetili Herceg Novi 89, 86 je odgovorilo pozitivno, što je značajan rast u odnosu na prošlu godinu kada je tako izjasnilo 60,43 % ispitanika, 5, 43 je onih koji bi možda opet posjetili HN i 1, 84 ne bi ponovo došli. Interesantan podatak je da je 30, 89 anketiranih gostiju bilo smješteno u hotelima. Lani je taj procenat iznosio 24, 33. Bilježi se pad noćenja u privatnom smještaju koji ove godine iznosi 64, 17 odsto- kazao je Vuković .
O Herceg Novom 46,05 odsto turista se informiše sa interneta, na osnovu preporuke prijatelja 36,47%, od vodiča i turističke literature 6,07, medija 2,87%.
Primarni motiv dolaska, kako su se izjasnili, za 82, 20 anketiranih su plaža i more, aktivnosti i izleti 14, 6 %, istorija i arhitektura 10, 85, hrana i usluga 8, 6 odsto. Među gostima koji su posjetili Herceg Novi ovoga ljeta najviše, 38,79%, su starosne dobi između 35 i 44 godine.