5 C
Kotor

Slušaj online radio

Nacionalni parkovi Crne Gore uspostavili Call centar i 24-oro časovni monitoring uz pomoć kamera

NP Durmitor – Crno jezero – foto Boka News

Javno preduzeće za nacionalne parkove Crne Gore uspostavilo je Call centar i 24-oro časovni monitoring uz pomoć kamera u cilju unaprjeđenja sistema kontrole zaštićenih područja, te je s tim u vezi, između ostalog, izvršeno opremanje posebnih prostorija za praćenje aktivnosti na prostoru zaštićenih područja. U prethodnom periodu, formiranje  centra, uslovila je promjena sistema naplate ulaznica, odnosno uvođenje platforme e-posjetilac, koje je rezultiralo adekvatnijom kontrolom ovog procesa, a samimtim i boljom naplatom, kao i boljom analizom posjeta uz mogućnost kreiranja većeg  broja statističkih izvještaja.

Nakon što se implementacija novih tehnologija pokazala kao dobar korak u poslovnim procesima i sprovođenju programskih aktivnosti, JPNPCG je nastavilo sa unapređivanjem ovog centra, širenjem i na 24-oro časovni monitoring i kontrolu aktivnosti u parkovima posredstvom video nadzora (kamera).

Naglašavamo da u spriječavanju nezakonitog ribolova, značajan doprinos daju aktivnosti sprovedene od strane Ministarstva poljoprivrede i ruralnog razvoja, od čije strane je izvršena instalacija termalne kamere kojom se omogućava nadzor većeg dijela Skadarskog jezera. U centru je, pored 24-oro časovnog monitoringa, uspostavljen i call centar uvođenjem posebnog broja 067/000-825, na koji građani mogu prijaviti sve eventualne nezakonite aktivnosti, kao i putem  android aplikacije NP, ili e-mail adrese npcg@nparkovi.me. Pored zaposlenih na poslovima kontrole, u centru su angažovani i programeri kao podrška cjelokupnom procesu. Cilj uvođenja ovakvog monitoringa se ogleda prvenstveno u boljoj kontroli, zaštićenih vrijednosti i prirodnih bogatstava nacionalnih parkova, kao i blagovremenom djelovanju i stvaranju uslova za adekvatnu podršku zaposlenima na terenu.

Najčitanije