5.6 C
Kotor

Slušaj online radio

Aerodrom Tivat osmi na listi

Aerodrom Tivat
Aerodrom Tivat

Iako su oba crnogorska aerodroma i lani zabilježila rast prometa, to nije bilo dovoljno da poboljša njihov položaj na listi od top-10 najprometnijih aerodroma na području bivše SFRJ.

Aerodrom Tivat koji je lani prihvatio i oplužio 910.533 putnika, osmi je na listi od 10, dok je Podgorica sa prometom od 701.320 putnika posljednja na tom spisku. Iako je aerodrom u Golubovcima lani zabilježio rast prometa od 3 posto u odnosu na 2013, po prvi put nakon više decenija, u konačnom poslovnom rezultatu pretekao ga je aerodrom Sarajevo.

Sarajevski aerodrom imao je za skoro 9 hiljada putnika više od podgoričkog a zahvaljujući činjenici da je više aviokompanija najavilo ili je već počelo sa letovima iz glavnog grada Bosne i Hercegovine ove godine, očekuje se da broj putnika u vazdušnoj luci u Butmiru, u 2015 dodatno poraste.

Najprometnija vazduna luka u bivšoj Jugoslaviji inače, je aerodrom „Nikola Tesla“ u Beogradu koji je sa prošlogodišpnjih 4.63 miliona putnika, ušao među 100 najprometnijih aerodroma Evrope.

„Aerodrom Tivat koji je 2013 imao najveću stopu rasta među 10 najprometnijih vazdušnih luka u bivšoj Jugoslaviji, je i 2014 godine bilježio porast obima saobraćaja pa je opslužio 4,9 odsto više putnika nego prethodne godine.Ta vazdušna luka je već objavila da nema mogućnosti da opsluži drastično veći broj putnika tokom ljetnje sezone, zbog čega je potrebno hitno proširenje njenih kapaciteta.“- konstatuje ugledni portal „Ex-YU aviation“.

Aerodrom Tivat
Aerodrom Tivat

Naime, samo tokom sezone od 1.maja do 30.septembra, na aerodromu Tivat je realizovan promet od ukupno 749.155 putnika, više nego što su naprimjer, aerodrom Podgorica ili aerodrom Sarajevo pojedinačno, napravili za čitavu godinu.

Za ekspanziju saobraćaja u Tivtu za sada se adekvatno priprema samo Kontrola letjenja Srbije i Crne Gore SMATSA iz Beograda, koja je najavila višemilionska ulaganja u infrastrukturu i opremu Aerodromske konotrole letjenja Tivat (AKL). Pojedinačno najveće ulaganje od preko 3 miliona eura biće izgradnja novog kontrolnog tornja koji se već projektuje, a rapisan je i tender za nabavku ni instalaciju novog radio-navigacionog uređaja lokalazjer koji je ključni dio ILS sistema za instrumentalno slijetanje aviona. AKL Tivat dobiće i najmoderniju novu radio-komunikacionu opremu, kaoo i novu opremu za ovdašnju automatsku meteo-stanicu.

„Politika menadžmenta SMATSA-e je da se novom zamijeni sva, ali baš sva značajna tehnička oprema starija od 10 godina. Mi idemo u ta ulaganja i spremno dočekujemo dodatni porast prometa na aerodromu Tivat.“-kazao je „Vijestima“ izvor blizak Kontroli letjenja Srbije i Crne Gore iz Beograda.

Sa druge strane, menadžment preduzeća „Aerodromi Crne Gore“ a.d., predvođen Milovanom Đuričkovcićem, već godinama iz raznih razloga ne uspijeva da realizuje niti jedan značajniji projekat unapređenja kapaciteta najprometnijeg aerodroma u državi, zbog čega aerodrom Tivat već kaska u odnosu na potrebe turističke i druge privrede primorskog regiona Crne Gore.

Češki Loukoster stiže sezonski u Crnu Goru

Češka niskobudžetna aviokompanija „SmartWings“ najavila je da će narednog ljeta sezonski saobraćati sa Crnom Gorom. Avioni tipa „boeing 737-800“ češkog loukostera letjeće dva puta nedjeljno između Praga i Podgorice, svake srijede i subote. Prvi let „SmartWingsa“ iz češkog glavnog grada do Podgorice biće obavljen 30.maja sa polaskom u 18.45 sa aerodroma „Vaclac Havel“ i dolaskom u 20.30 sati u Golubovce, a karte se na sajtu te kompanije već mogu kupiti po najnižoj cijeni od 133 eura za kartu u jednom pravcu sa svim uračunatim taksama.

„Smartwings“ će ovog ljeta iz Praga za Podgoricu i obratno, letjeti sve do 26.septembra.

Izvor:S. L.

Najčitanije