Air Serbia neće biti kritikovana zbog nastavka operacija za Rusiju. Ona samo koristi situaciju neutralnosti Srbije. Jasno da će kompanija iskoristiti ovakvu situaciju, pa koja ne bi, kazao je za Biznis.rs glavni urednik portala “Zamaaero” Alen Šćuric.
Air Serbia je na početku rusko-ukrajinskog sukoba reagovala uvođenjem najvećeg aviona na let za Moskvu, da bi potom preuzela i sve linije Aeroflota čime se broj letova za Moskvu povećao na 15 nedjeljno. Šćuric je pohvalio brzu reakciju srpskog avioprevoznika, uz očekivanje da će rasti interesovanje putnika za letove prema Rusiji.
“Zbog toga je Air Serbia uspjela da dogovori sa Rusijom da preuzme i letove Aeroflota, koji zbog zabrana ne može letjeti za Srbiju. Više nego fascinantno je što će Air Serbia naredne nedjelje imati čak 15 letova za Moskvu. Ovo nije ni blizu broju polazaka iz Istanbula koji ima 13 dnevnih letova, ali ipak treba čestitati na odličnoj i vrlo brzoj reakciji”, navodi Šćurić.
Pored letova za Moskvu, Air Serbia leti dva puta nedjeljno za Sankt Peterburg, a još od ranije su planirane linije za Krasnodar, Rostov i Soči, pa se postavlja pitanje da li je to moguće realizovati.
“Za Krasnodar, Rostov i Soči kompanija trenutno ne leti, a trebalo bi da krene sa letovima od kraja marta. Naravno, ovo zavisi od daljih ratnih operacija, jer su aerodromi Krasnodar i Rostov trenutno zatvoreni”, prenosi Alen Šćuric.
On ne očekuje da će Air Serbia imati posljedice zbog nastavka letova ka Rusiji, ali upozorava na poziciju države i nezadovoljstvo iz Brisela što kandidat za ulazak u Evropsku uniju ne prati jedinstvenu politiku 27 članica EU i ne uvodi sankcije Rusiji.
“Air Serbia tu sigurno neće imati nikakvih posljedica. EU je izjavila da ne vidi problem da kompanija obavlja ove letove”, smatra Šćuric.