Inspektor sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Kotor Željko Lompar zaustavio je juče akciju uklanjanja olupine potonulog broda „Independia“ u uvali Bonići kod Tivta.
Bager za koga se ne zna tačno ko ga je angažovao, sa krmene strane „Independie“, počeo je ujutro da hidrauličnom kašikom, lomi u komade drveni brod i da taj materijal izvlači na obalu. Akcija se odvijala bez ikakvog obezbjeđenja u vidu plutajuće brane koja bi okružila polupotopljeni brod i spriječila širenje plutajućeg otpada po akvatorijumu Tivatskog zaliva. Stoga je gomila dasaka i ostalog smeća sa broda, nesmetano plutala oko „Independie“, prijetivši da ošteti brojne plastične male barke koje su vezane u mandraću u blizini olupine, a vjetar i struje su komade trupa potonulog broda nosili na jugoistok, prema jahtama vezanim u obližnoj marini firme „Navar“.
„Naložio sam obustavu svih radova i hitno čišćenje akvatorijuma koje je u toku. Pod nadzorom inspekcije, sav plutajući otpad čamcem će sa mora pokupiti ekipa koja je počela ovakvo uklanjanje brodske olupine, a otpad koji se već nalazi na obali biće odvežen kamionom“- kazao je danas oko 13 sati Lompar, nakon što je, po pozivu građana i novinara, izašao na lice mjesta u Bonićima. On je dodao da je akterima uklanjanja olupine „Independie“ zabranio da na ovaj način dalje izvode radove.
„Trup potonulog broda može se ukloniti samo korišćenjem plovne dizalice, pa tek onda rezati. Stoga sam im naložio da se za te usluge obrate ili Mornarici VCG ili kompaniji „YU Bruiv“ iz Kotora koje jedine posjeduju plovne dizalice adekvatnog kapaciteta i tehnički su usposobljene da izvedu ovakvu akciju. Potonuli brod mora biti uklonjen, ali se sigurno neće dozvoliti da se to čini ovakvim improvizovanim metodama u plićaku“- kazao je Lompar.
Pedeset metara duga rashodovana drvena jahta „Independia“ potonula je u noći 21.jula iz zvanično, još neutvrđenih razloga. Uprkos naporima koje je tada preduzela ekipa Lučke kapetanije Kotor što su je alarmirali mještani, da se pumpama savlada prodor vode u truli drveni trup “Independie”, brod je ipak potonuo i kobilicom “sjeo” u mulj u plitkom moru uvale Bonići. Iznad morske površine ostala je samo glavna paluba i dio već poodavno srušenog nadgrađa jahte. Ekipe Mornarice VCG i Uprave pomorske sigurnosti odmah su tada olupinu okružile plutajućom branom, kako se iz nje eventualno ne bi prosipali ostaci nafte i ulja, a koji su se povremeno pojavljivali narednih desetak dana.
Brana je uklonjena nakon petnaestak dana, a olupina je ostala netaknuta skoro četrri mjeseca i država, pravdajući se na to da je nedostupan zvanični vlasnik broda koji se kao takav vodu u njegovim papirima, nije preduzela ništa da potopljeni brod ukloni.