15.5 C
Kotor

Slušaj online radio

Brand New Tivat nije opravdao očekivanja grada

Brand New Tivat nije opravdao očekivanja gradaOpština Tivat odlučila je da se povuče iz preduzeća Brand New Tivat (BNT), a kojeg je prije devet godina pod kontroverznim okolnostima, osnovala zajedno sa kompanijom Aster Communications Tivat, odnosno beogradskim grankom globalne kreativne kompanije TBWA.

Potvrđeno nam je to iz kabineta predsjednika Opštine Tivat Željka Komnenovića (Narod Pobjeđuje) odakle su precizirali da su poslovne partnere obavijestili o tome da Opština Tivat nije zadovoljna dosadašnjim efektima rada BNT-a i više neće finansijski podržavati tu firmu na čijem je čelu od osnivanja 2014.godine kao izvršni direktor, Tivćanin Predrag Gajić. BNT je inače, registriovan kao DOO “za konsultantska ektivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem”.

Gajić je prema podacima iz Centralnog registra Privrednog suda, istovremeno i izvršni direktor i suosnivač doo “Aster Communications” Tivat, a drugi partner, odnosno suosnivač u toj firmi mu je Beograđanim Bojan Joksimović, jedna od čelnika TBWA predstavništva u Beogradu. Za njih obojicu u vrijeme osnivanja BNT-a 2013-14. u Tivtu je važilo da su bliski sa nekadašnjim ministrom turizma i tadašnjim koordinatorom za Tivat ispored centrale DPS-a Predragom Nenezićem.

Opština Tivat po prvi put od 2014., ove godine nije sufinansiranje BNT-a uvrstila u odluku o budžetu lokalne uprave. Odluka o budžetu za 2022. Inače, još nije usvojena zbog parlamentrne krize u Tivtu uzrokovane bojkotom sjednica SO i nedavanjem kvoruma a koje već više mjeseci preduzimaju opozicione DPS, SD i HGI, odnosno SDP koja je u septembru prošle godine zvanilno povukla parlamentarnu podršku koju je do tada davala manjinskoj vlasti koalcije građanskih listi narod Pobjeđuje, Bokeški Forum i “Goran Božović-časno i odgovorno za bolji Tivat”.

Prema podacima iz završnih računa budžeta Opštine za period od kada je počela priča o osnivanju BNT-a a koju je prvi u drugoj polovini 2013.godine iznenada  “lansirao” tadašnji gradonačelnik Dragan Kankaraš (DPS), lokalna uprava Tivta je do početka ove godine u BNT direktno uložila skoro 640 hiljada eura. Naime, za  “promotivne aktivnosti – brendiranje grada Tivta” kako se to navodilo u završnim računima budžeta, utrošeno je 52.000 eura u 2021., 67.000 eura u 2020 godini, 55.000 u 2019., 38.700 eura u 2018.  32.900 u 2017., 50.000 eura u 2016.,  20.000 u 2015., 19.200 eura u 2014., te iznos od 7.200 eura u 2013., što pada u vrijeme kada BNT formalno čak još nije bio ni osnovan.

Ugovor o osnivanju ove firme potpisali su gradonačelnik Kankaraš i suosnivač Aster Communicationsa Bojan Joksimovič 22.januara 2014., a BNT je formiran sa osnivačkim kapitalom od 3 eura od čega je udio Astrera 1.65, a Opštine Tivat 1,35 eura. (55 : 45 %). Opština Tivat se uz to obavezala da toj firmi  besplatno za trad ustupa i poslovni prostor u svom vlansištu. Za sva dosadašnja ulaganja, Opština Tivat je od BNT-a dobila sajt www.brandnewtivat.me  koji se već poodavno ne ažurira i koji je sadržajem, prilično sličan sajtu Turističke organizacije Tivat, te nekoliko kraćih propagandnih filnmova na temu lokalnog kulturnog nasljeđa ili turističkih atrakcija. Uz to frima je pružala usluge dizajna i štampanja raznih propagandnih materijala ili izrade grafičkih rješenja za promociju raznih aktivnosti Opštine Tivat i njenih organa, te raznih lokalnih ustanova i udruženja. BNT je doduše, prethodnih godina poslužio i kao mjesto zapošljavanja bliskih srodnika funkcionjera nekadašnje tivatske lokalne vlasti koju je činila koalicija DPS-SD-HGI, pa su tako posao u toj poluoštinskoj firmi pored ostalih, našle i supruga jednog od bivših odbornika i funkcionera OO DPS Tivta, kao i supruga bivšeg potpredsjednika Opštine Tivat Ilije Janovića (HGI).

BNT je svake godine poslovala pozitivno sa simboličnom dobiti, a ogromnna većina svih prihoda koje ta firma ostvaruje, odnosi se na budžetska izdvajnja koja za “promotivne aktivnosti.-brendiranje grada Tivta” svake godine daje sama Opština.

Stoga, buduće da lokalna uprava za 2022.nije predvidjela da troši gradski novac na ovoj poziciji i da je obavijestila partnere da se povlači iz projekta BNT, budućnost ove firme koja trenutno ima četvroio stalno zaposlenih je pod velikim znakom pitanja.

TIVAT PRVI U CRNOJ GORI KRENUO U “BRENDIRANJE GRADA”  I DOBIO “AL DŽAZIRU”

New Brand Tivat

Pod okriljen BNT, Tivat je u ljeto 2015. prvi u Crnoj Gori krenuo u proces kako je tada rečeno, “brendiranja grada”. Na velikoj svečanosti u zgradi Opštine tada je javnoti pompezno predstavljen novi slogan “Tivat – mnogo svjetova u jednom” pod kojim će se taj grad ubuduće prezentovati svijetu ali i sopstvenim građanima, kao i otkriven novodizajnirani logo Tivta.

Proces brendiranja Tivta će, kako se tada čulo, trajati godinama, pa čak i decenijama, i treba da rezultira prepoznatljivošću ovog grada na svjetskim meridijanima, kao mjesta koje nudi lijepo življenje svojim stanovnicima, atrakcije turistima i dobar ambijent biznisu. Ciljevi ovog poduhvata su efikasnije privlačenje ljudi i kapitala, dugoročno građenje prepoznatljivosti tivatske sredine i očuvanje njene autentičnosti, a sve u svjetlu aktuelnih i predstojećih razvojnih procesa-poručili su tradašnji DPS čelnici Opštine i rukovodioci BNT-a, napominjući da je “brendiranje ekonomski razvojni projekat koji usaglašava lokalnu zajednicu, biznis i posjetioce i u njemu moraju učestvovati sve zainteresovane strane.”

Bojan Joksimović iz TBWA predstavništva u Beogradu naglasio je tada da je „brendiranje jedini jezik koji svijet danas razumije“, dok je tadašnji gradonačelnik Ivan Novosel (DPS) poručio da će ovo donijeti brojne benefite cijelom gradu. Kreativni direktor kampanje, Miloš Ilić iz BNT predstavio je vizuelno riješenje novog loga Tivta koji u sebi uključuje simbole mnogih za Tivat karakterističnih stvari – mora, brodova, sunca, netaknute prirode, muzike, kultunog nasljeđa. Znak je, kako se čulo, veoma zahvalan za razne komercijalne aplikacije, cjelovito ili u fragmentima, ali komplikovani logo kojem su Tivćani zbog sličnosti sa arapskim grafemama odmah dali nadimak “Al Džazira”, do danas međutim, nije široko zaživio. Tablu sa novim logom Tivta na zgradi Opštine tada su otkrili su gradonačelnik Novosel i direktor NBT Predrag Gajić.

„Geografske i vjekovima građene kulturne vrijednosti, željeli smo da sačuvamo i transponujemo u vizuelni jezik, u oblik simbola čija narativnost projektuje jedinstveno bogatstvo Tivta. Svaki element u vizuelnom znaku brenda Tivat asocira na neku od raznolikosti tivatskog pejsaža, ali i bitnih osobenosti Tivta kao zajednice. Logi ima cirkularan oblik koji simbolizuje jedinstvo i trajanje, ali nije zatvoren krug – jer Tivat jeste i uvijek će biti otvorena sredina za sve koji znaju da se vlastita sloboda mjeri samo slobodom drugog i drugačijeg“- objasnili su dizajneri.

Izvor:S.L.

Najčitanije