Izgradnja jadransko jonskog koridora koji će Crnu Goru povezati sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i Albanijom privući će značajne tranzitne tokove, a prioritetna dionica na ovom koridoru biće obilaznica oko Budve koja će početi da se radi, ako sve bude išlo po planu, tokom 2021. godine, kažu iz Ministarstva saobraćaja za Novu M.
Za izgradnju jadransko-jonskog koridora dobijena je značajna pomoć Evropske unije. Kroz mehanizam Investicionog okvira za Zapadni Balkan Crna Gora dobila je do sada oko 9,5 miliona eura.
U prvom redu se odnosi na izradu studije izvodljivosti za jadransko jonski koridor kroz Crnu Goru i Albaniju. Ta studija bi trebalo da bude gotova u prvom kvartalu sljedeće godine. Tako da ćemo tu imati one ekonomske pokazatelje koji su nam od značaja za dalju realizaciju tog kompletnog koridora, kaže iz Ministarstva saobraćaja Angelina Živković.
Brza saobraćajnica imaće četiri obilaznice i to oko Herceg Novog, Tivta, Budve i Bara.
U tom sistemu prioritet je dat obilaznici Budva iz razloga što već postoji ozbiljan obim saobraćaja, odnosno prosječni godišnji-dnevni saobraćaj dostiže 12.000 vozila gdje se upravo opravdava činjenica da se gradi ta brza saobraćajnica.
Četiri miliona eura je dobijeno granta da se odradi idejni projekat za ukupnu obilaznico oko Budve na trasi brze saobraćajnice.
Obilaznica oko Budve biće duga oko 30 kilometara. Osim idejnog projekta radi se i Glavni projekat i Elaborat procjene uticaja na životnu sredinu i društvo. Za kofinansiranje izgradnje prioritetne komponente obilaznice oko Budve, obezbijeđena su bespovratna sredstva od 40 miliona eura. Od tog projekta benefiti će, kaže Živković, biti brojni.
Biće benefiti i po turizam i turističku privredu ali sa druge strane i po transportnu privredu jer ćemo njima skratiti vrijeme putovanja jer sada prolaz kroz Budvu njih mnogo više košta nego što će biti taj sami obilazak oko Budve.
Ukoliko sve bude išlo po planu, u Monistarstvu saobraćaja očekuju, da bi radovi na izgradnji obilaznice oko Budve mogli početi tokom 2021. godine.