Dragan Nikolić bio je jedan neiskaziv i neponovljiv umjetnik, čovjek koji je plijenio magijom sa kojom je glumio – čulo se sinoć na promociji monografije „Dragan Nikolić gospodin i mangup“ posvećene legendi eks YU glumišta, a koja je održana u Tivtu u sklopu festivala kulture „Purgatorije“.
Pozdravljajui okupljene poštovaoce velikog umjetnika koji je lani preminuo nakon teške bolesti, direktor Centra za kulturu Tivat Neven Staničić istakao je da su Nikolić, popularni Gaga i njegova supruga čuvena glumica Milen Dravić,u Tivtu posljednjih godina imali svoj pozorišni dom. Ovdašnja publika itekako pamti maestralan način na koji je Nikolić oživio kompleksan lik peraškog junaka i silnika Vicka Bujovića u komadu tivatskog CZK „Innominato“.
„Ovo večeras je početak jednom malog književnog ciklusa koga smo nazvali „Velikani tivatskog glumišta“ i počinjemo monografijom posvećenom Draganu Nikoliću. Dragan i Milena su mnogo uradili za tivatsko pozorište, postavili ga na neki način na svoje noge, dajući nam nesebično svoju glumačku pomoć kada smo počinjali u pozorišnoj produkciji i kada smo bili jako daleko od toga što Tivat danas kao pozorišna destinacija znači.“- kazao je Staničić istakavši da druženje i iskustvo sa Draaganom Nikolićem bilo nezaboravno iskustvo.
„On je bio veliki čovjek, veliki gospodin i veliki glumac i sa ponosom se sjećamo vremena koje smo svi mi zajedno ovdje u Tivtu, proveli sa njim“- istakako je Staničić.
U programu koji je vodila Vanja Gavrskoski iz izdavačke kuće „Laguna“ koja je objavila monografiju, učestvovali su Gagine kolege sa studija na FDU u Beogradu – čuvena glumica Jelisaveta Seka Sabljić i producent Predrag Perišić, jedan od koautora monografije. Uz obilje smijeha koje su izazvale Sekine reminiscencije na preko 50 godina druženja i profesionalne saradnje sa Draganom Nikolićem, te brojne anegdite iz glumčevog živiota, publika je mogla upoznati Dragana Nikolića kao izuzetnog umjetnika, ali možda još i više kao izuzetno dobrog čovjeka koji je volio da nesebično pomaže drugima.
„Dragan Nikolić je bio divan glumac i dobar, dobar čovjek. Mi smo bili kolege još sa studija i ja sam čitavog života nastupala prema njemu nekako kao starija sestra. Bio je i veliki mangup koji je volio da se šali , ali se u mangupluku između njega i mene vodila mrtva trka.”- istakle je Sabljić koja je sa puno emocija prepričavala neke od epizoda iz drugovanja i saradnje sa Nikolićem, jednim od največih jugoslovenskih filmskiih glumaca svih vremena. Na karijeru Nikoliča, “jugosplovenskog Džemsa Dina i Žan Pol Belmondoa”, a koja je u pozorištu, televiziji i na filmu trajala skoro punih 50 godina osvrnuo se Perišić, posebno akcentujući specifičan način glume koji je Nikolić imao.
“On je glumio “cijelim tijelom”. To je presto bila jedna eksplozija energije u svakom njegovom nastupu”- istakao je Perišić podsjećajući na neke od najznačajnijih Nikolićevih uloga poput Džimija Barke u njegovom filmskom prvencu –“Kad budem mrtav i beo” reditelja Živojina Pavlovića, preko pjevača u “Ko to tamo peva”, do buntovnika Flojda u “Nacionalnoj klasi” ili turskog pljačkaša Alije u “Banović Strahinji” za koju se okitio Zlatnom aerenom u Puli.
“Koliko je on bio velik i samouvjeren najbolje svjedoči to što je bez razmišljanja pristao da na poziv čuvenog rumunskog reditelja Pintilijea igra ulogu Vaske Pepela u drami “Na dnu” Maksima Gorkog u pariškom Theatre de la Ville, na francuksom jeziku, iako nije znao ni riječi francuskog. Gaga je i u tome bio perfektan jer da bi prevazišao jezički hednikep, napamet je naučio ne samo replike lika kojeg je on tumačio u predstavi, već i tekst koji izgovaraju svi ostali likovi u predstavi koja traje preko dva sata. To je mogao uraditi samo veliki umjetnik I sjajan glumac”- podvukao je Perišić.