Države moraju da se pripreme za više scenarija kada je riječ o uticaju pandemije koronavirusa na turizam i prilagođavaju se zahtjevnoj i kompleksnoj situaciji, ocijenjeno je na regionalnom vebinaru američkih privrednih komora Hrvatske, Crne Gore, Slovenije, Češke i Grčke.
Učesnici vebinara o uticaju koronavirusa na sektor turizma ocijenili su da je, u tom kontekstu, od velike važnosti održavanje kvalitetne komunikacija unutar države, odnosno aktivan javno-privatni dijalog, kako bi se mjere uskladile sa onima na koje se odnose.
Oni smatraju da je, imajući u vidu nepredvidivosti koje sa sobom nose situacije poput pandemije, izuzetno nezahvalno u ovom trenutku davati konačne ocjene.
„Jedno je sigurno, navike turista će se promijeniti, do toga da se može govoriti i o takozvanom ‘revenge’ turizmu, odnosno psihološkoj pojavi gdje ljudi nakon pandemije ipak odlučuju da više putuju i kupuju, kada se za to steknu svi zdravstveni uslovi, što pokazuje slučaj Kine“, navodi se u saopštenju Američke privredne komore u Crnoj Gori (AmCham).
Oni su dodali da su pravovremena komunikacija svih aktera društva, međudržavna komunikacija, solidarnost i konstantno prilagođavanje zahtjevima tržišta ključni postulati na kojima se moraju zasnivati odluke.
Učesnici vebinara su predstavili mjere koje su vlade zemalja iz koje dolaze usvojile u cilju prevazilaženja aktuelne krize, odnosno ublažavanja ekonomskih posljedica, kako bi se spasila radna mjesta i dala nova perspektiva razvoju sektora.
Oni su podsjetili da je udio turizma u bruto domaćem proizvodu (BDP) zemalja učesnica vebinara veoma visok, zbog čega je to bila dobra prilika za razmijenu iskustava i mišljenja u vezi sa načinima prevazilaženja tog problema.
„Sadašnji uslovi diktiraju da se društveni akteri konstantno pripremaju na promjene, usklađuju politike i mjere i prate razvoj događaja koji građane i privredu svakodnevno stavlja pred izazove“, navodi se u saopštenju.