Crna Gora je avio destinacija, te su joj potrebni kvalitetniji, bolji, savremeniji i veći aerodromi, kazao je za Gradsku Radio Televiziju ministar ekonomskog razvoja i turizma Goran Đurović poručujući da bi Aerodrome Crne Gore trebalo dati u koncesiju.
– Moj lični stav je, ukoliko se nađe ozbiljan operater koji će nam garantovati kvalitet usluge, servis, razvoj Aerodroma na pravi način, da neće biti zapostavljeni u okviru njihove grupacije, zašto da ne? Ali u svakom slučaju, ovo stanje koje sada imamo mislim da je najlošije – kazao je Đurović.
Sličnog stava su i u Demokratskoj partiji socijalista (DPS).
– Aerodromima i u Tivtu i u Podgorici je potrebna modernizacija. S obrzirom na činjenicu da niti Aerodromi Crne Gore ni Vlada nemaju taj novac, mislimo da je najbolje rješenje da oni budu dati u koncesiju – smatra poslanik DPS-a Predrag Sekulić.
S druge strane, Socijaldemokrate (SD) se protive davanju ovog crnogorskog preduzeća u koncesiju.
– Protif Aerodroma 2019. godine bio je pet miliona eura, 2018. 10 miliona eura, a 2019. 15 miliona eura profita. Od tog profita Aerodromi Crne Gore su dužni da u državni budžet uplaćuju 70 odsto svoje dobiti. Dakle, 2019, tj. početkom 2020. godine, Aerodromi Crne Gore su direktno u državni budžet uplatili 10 miliona eura. Zbog čega to pričam? Zbog toga što bi taj profit, ukoliko se da na upravljanje koncesionaru narednih 30 godina išao koncesionaru – objasnio je potpredsjednik Socijaldemokrata Danilo Orlandić.
Imajući sve ovo u vidu, Socijaldemorate kao najbolje rješenje predlažu prodaju manjinskog dijela akcija u Aerodromima strateški ozbiljnom partneru.
– Da se nađe strateški ozbiljni partner koji bi kupio od države Crne Gore od 45 do 49 odsto akcija. Od tih finansijskih sredstava koje bi Aerodromi prihodovali odmah bi moglo da se ide u rekonstrukciju i izgradnju novog Aerodroma u Tivtu, a kasnije poslije dvije ili tri godine, kad se akumuliraju dodatna sredstva, moglo bi da se zajednički ide u razvoj Aerodroma Podgorica – zaključuje Orlandić.