Jednomjesečna kontrola u Opštini Kotor ukazuje na niz sistemskih problema koji stvaraju pogodno tlo za zloupotrebe raznih vrsta. Sistem upravljanja je tako postavljen da se kroz njega favorizuju podobni. Kriteriji po kojima se troše pojedine budžetske kategorije ne postoje, a ne postoji ni personalna odgovornost za gomilanje dijela dugovanja po osnovu zakupa, komunalnih naknada, komunalnih taksi i poreza, kazala je Ljiljana Popović – Moškov, predsjednica Opštinskog odbora URA u Kotoru i predstavnica opozicije sa posebnim ovlašćenjima u Opštini Kotor, na press konferenciji u Podgorici.
“Stopirali smo isplatu iz budžeta za socijalna davanja dok odgovorni u opštini ne urade Pravilnik koji jasno i nedvosmisleno definiše kriterije za raspodjelu socijalnih pomoći. Nakon toga će sredstva biti podijeljena. Nije ni primjereno ni profesionalno da raspodjeljujete bilo koja budžetska sredstva,a da nemate jasna pravila i kriterije po kojima ćete to uraditi. Budžet nije nečije privatno vlasništvo, to je novac poreskih obveznika i treba da se troši odnosno da se raspodjeli kada je socijala u pitanje,onima koji su najviše socijalno ugroženi”, kazala je Popović – Moškov.Ona je dodala da su iz istih razloga stopirane isplate iz budžetskih sredstava namjenjenih medijima. “Pojedinci u opštini su donijeli Odluku da se od ukupno 20.000 eura za ove namjene čak 75% ili 15.000 eura odobri samo jednom privatnom radio emiteru. Svi ostali zahtjevi su odbijeni, sa obrazloženjem da ne zadovoljavaju uslove. Tražili smo da nam se dostave ti uslovi koje su podnosioci trebali zadovoljiti ili ispuniti, ali ih nijemo dobili. Nijesmo ih dobili jer ne postoje i ovo možemo slobodno okarkterisati kao klasičnu zloupotrebu budžetskih sredstava u privatne ili političke svrhe”.
“Tražili smo od najpozvanijih u opštini da se preispita personalna odgovornost za nepostupanja po sopstveno izdatim rješenjima i uklanjanja terasa ugostiteljskih objekata grupe „privilegovanih„ zakupaca, koji su svo vrijeme nesmetano radili iako neki od njih nijesu imali potpisane Ugovore čak više od dvije i po godine. Ovakvim nepostupanjem ili selektivnim sprovodjenjem finansijske discipline opštinski budžet godišnje gubi više desetina hiljada eura, kako na ime zakupa terasa, tako i na ime komunalnih taksi i naknada. Pored personalne odgovornosti, tražili smo i kompletnu izmjenu dosadašnje procedure načina Ugovaranja zakupa terasa, jer postojeći način daje prostor za razne manipulacije i zloupotrebe na štetu opštinskog budžeta”, rekla je Popović – Moškov.
Ona je istakla da je kotrola pokazala da se loše upravlja i kada je u pitanju priliv novca od zakupa poslovnih prostora. “Dok veliki broj zakupaca redovno i na vrijeme izmiruje svoje obaveze, imamo one čiji dugovi rastu i na koje se primjenjuju mehanizmi naplate onda kada su šanse za naplatom minimalne. Ukupan dug iznosi 550.000 eura od kojih će najveći dio ostati nenaplaćen jer dužnici više ne postoje, odnosno firme su u međuvremenu ugašene”.
“Evidenciju dužnika po osnovu poreza na dohodak fizičkih lica, kao i prireza, opština, na žalost, nema, a trenutni dug po osnovu poreza na imovinu, ne računajući obaveze za 2016. godinu,iznosi 5,5 miliona eura. Od toga pravni subjekti duguju 2 miliona, a građani 3,5 miliona. Pored navedenih 3,5 miliona eura, građani duguju i milion eura po osnovu turističke takse”, kazala je Popović – Moškov.