15 C
Kotor

Slušaj online radio

Mogućnosti Luke Kotor prezentiraće i NATO-u

Photo: S. Luković
Photo: S. Luković

Za osam mjeseci ove godine u luku Kotor uplovilo je 235 kruzera sa 208.752 putnika i 1.332 jahti sa 6.252 putnika – navodi se u “Informaciji o kvalitativnim i kvantitativnim efektima ljetnje turističke sezone” koju je upravo usvojila Vlada Crne Gore.

Prošle godine u uporednom periodu Luka Kotor zabilježila je dolaske ukupno 236 kruzera sa 195.930 putnika i 1.230 jahti sa 5.274 putnika, što znači da je broj kruzera ove godine bio na istom nivou, dok je uplovilo preko 100 jahti više nego lani.

Broj putnika na kruzerima bio je veći za 6 %, a na jahtama za 18 % u odnosu na uporedni period prošle godine. “Luka Kotor” AD (državno preduzeće koje upravlja kotorskom lukom – prim.aut.) je prepoznata kao pokretač ekonomskog razvoja Opštine.” – stoji u dokumentu koji je usvojila Vlada. To preduzeće u kojem većinsko vlasništvo ima Opština Kotor inače, već duže vrijeme trpi oštre kritike dijela javnosti koji se zalaže za privatizaciju te kompanije, kao i jednog broja turističkih agencija što pretenduju da preuzmu na sebe što veći dio izdašnog finansijskog kolača a koji u Crnu Goru, preko Luke Kotor, donose kruzeri i njihovi putnici.

Luka Kotor
Luka Kotor

Kabinet premijera Mila Đukanovia konstatovao je da je na međunarodnoj konferenciji kruzing-industrije koja se ove godine održala u Majamiju u SAD, “od strane časopisa „Insigh“, Luka Kotor ponovo izabrana za „Best Expierence Destination“ i svrstana u kategoriju „Highly Recommended“ kruzing destinacija.”

“Poznate kruzing kompanije su spremne da sa Lukom Kotor potpišu ugovor na period do deset godina ukoliko nakon 15.maja 2015.godine ona dobije koncesiju.”- piše u Vladinoj informaciji.

Luka Kotor
Luka Kotor

“Luka Kotor” AD do tada ima važeći višegodišnji ugovor o zakupu morskog dobra sa istoimenim javnim preduzećem iz Budve . Proteklih mjeseci je menadžment te firme bio pod žestokom “paljbom” dijela medija u Kotoru da nije ispoštovao uredbu Vlade o osnivanju Lučke uprave Crne Gore koja treba da gazduje svim lukama od nacionalnog značaja i da državno preduzeće “Luka Kotor” AD nije sa tom upravom sklopilo novi koncesioni ugovor, iako uredba kao pravni akt niže snage od zakonskog, ne može anulirati nečija, po osnovu zakona, već stečena prava.

Vlada je konstatovala da je Luka Kotor “unaprijedila svoje usluge kroz stavljanje u funkciju nove upravne zgrade 11.marta ove godine, izgradnju putničkog terminala koji je završen 11.avgusta ove godine i u toku je njegovo opremanje, te završetak prve faze projekta osavremenjivanja i povećanja kapaciteta marinskog dijela luke (maj 2014.)”.

Završetak druge faze projekta širenja marine biće obavljen naredne godine postavljanjem još dva nova privezna pontona za jahte sa pratećom infrastrukturom.

“U dosadašnjem periodu, Luka Kotor je uradila idejno rješenje funkcionisanja saobraćaja i parternog uredjenja na prostoru Luke, izvršen je batimetrijski premjer sjevernog dijela akvatorija Luke Kotor do rta Plagenti, otpočele su aktivnosti na instaliranju video nadzora i IT mreže cjelokupnog akvatorija Luke Kotor, predložen je Pilot projekat veza na lokalitetu Plagenti za privez brodova dužine do 330 metara sa dvije privezne plutače, kupljen je pilotski čamac tip „navar 1025 PILOT“, a Luka Kotor dobila entitetski kod kojim je data mogućnost prezentacije kompanije u okviru aktivnosti Ministarstva odbrane i ulazak u NATO MASTER katalog reference.”- stoji u dokumentu koji je usvojila crnogorska Vlada.

Najčitanije