11 C
Kotor

Slušaj online radio

Kako privući goste u postpandemijskom periodu

Sa radionice TOT

Turistička organizacija opštine Tivat i Nacionalna turistička organizacija Crne Gore juče i danas organizovale su u Tivtu dvije edukativne radionice u vezi sa temom održivosti, sa ciljem da se ista što bolje shvati i implementira u poslovanje turističkih subjekata.

Radionice su dio procesa pristupa organizaciji Green Destinations odnosno pozicioniranja Tivta i mogućnosti pozicioniranja Crne Gore kao destinacije koja vodi računa o održivom turističkom razvoju.

Brojne međunarodne institucije poput Svjetske turističke organizacije (UNWTO) i Evropske komisije za putovanja (ETC) održivi razvoj preporučuju kao ključni princip razvoja i oporavka u postpandemijskom periodu. Sve veći broj zemalja ovu preporuku uzima kao ključni princip svojih nacionalnih strategija.

Stim u vezi, TO Tivta i NTO su priredile radionicu „Oporavak odgovorno: zašto i kako i ko” (Recovering Responsibly: the Why, the How and the Who) u hotelu “Palma” u Tivtu,  ana kojoj je nalsovna tema prezentirana predstavnicima lokalnih turističkih organizacija primorskih i opština centralnog dijela Crne Gore. Prezentaciju je održala Kirsi Hyvaerinen, direktorica kompanije PRÁTTO Consulting. Hyvaerinen je kroz primjere Tivta, a i primjere dobre prakse brojnih drugih destinacija, prisutne upoznala sa prioritetnim aktivnostima usmjerenim ka održivom razvoju koje bi u narednom periodu trebale da budu fokus interesovanja i poslovanja svih relevantnih turističkih subjekata. Ragovaralo se i o trendovima u turističkoj potražnji nakon postpandemijskog perioda.

Druga radionica „Održivo upravljanje u MICE turizmu” odrđana je jule u hitelu “Palma” za predstavnike agencija koje se bave MICE turizmom. Tom prilikom konsultantkinja Kirsi Hyvaerinen govorila je o ekološkim i održivim aspektima turizma i smjernicama za aktivnosti koje bi trebalo primjenjivati u cilju održivog razvoja destinacije, dok je predavanje na temu upravljanja održivim MICE događajima održao Peter Reelfs iz Northflash kompanije, koja se bavi savjetovanjima iz ove oblasti.

Kako prevazići posljedice krize i unaprijediti organizovanje kongresnih događaja u postpandemijskom periodu, te koje su to aktivnosti koje je potrebno primjeniti da bi se postigao najbolji mogući efekat sa ciljem dugoročnih rezultata prisutnima je pojasnio Reelfs. On se u svom obraćanju bazirao na temu održivih događaja, zbog čega su značajni, te koje su prednosti takvih događaja, navodeći primjere zemalja Skandinavije i Irske, kao dobre primjere prakse kada je upravljanje održivim razvojem odnosno održivim događajima u pitanju.

Reelfs je takođe govorio o trendovima u MICE industriji u postpandemijskom periodu i prednostima organizacije hibridnih događaja. Ovoj radionici prisustvovali su predstavnici turističkih agencija Congress Travel, Talas M, Marco Polo, Montenegro Tourist Service, Explorer, Boka Waves, Venn Tour, Terra Nautica, SIP Travel, Montenegro Destinations i Trend Travel.

Nakon obije prezentacije, kroz diskusiju su se rezimirale sugestije radnih grupa, a govorilo se i o prioritetnim aktivnostima za Tivat i ostale opštine odnosno za Crnu Goru kao turističku destinaciju u narednim mjesecima.

Izvor:S.L.

Najčitanije