5.6 C
Kotor

Slušaj online radio

Katastrofalan kvalitet radova koje vrši tivatska Opština, niko ne odgovara za brojne propuste i štetu koju grad trpi

šahtovi u novembru 2019.napravljene atmosferske kanalizacije naJadranskoj magistrali

Osim drastičnog kašnjenja, gotovo svi radovi na javnoj infrastrukturi koje u posljednje vrijeme preduzima Opština Tivat pokazali su se i kao vrlo nekvalitetni.

Tako naprimjer, iz asfalta koji je proteklih mjeseci postavljen u više djelova grada na raznim lokalnim saobraćajnicama u akcijama za koje je Opština Tivat izdvojila više stotina hiljada eura, već izbija i raste trava i korov, nerijetko i na samoj sredini svježe asfaltirane saobraćajnice kao što je to slučaj u Bogišima ili u Ruljini. Površina kolovoza na novosagrađenom kružnom toku na magistrali kod zgade stare opštin, završenom prije dva mjeseca takođe je veoma „valovita“, dok je cijela desna kolovozna traka lokalnog puta Tivat-Radovići na potezu od kotorske raskrnice prema Solilima u dužini od najmanje jednog kilometra potpuno propala i urušila se u kanal koji je prethodno ovdje iskopan radi postavljanja telekomunikacione infrastrukture. Iako od generalne rekonstrukcije i ponovnog presvlačenja asfaltom tog puta nisu prošle ni pune dvije godine, put se bukvalno urušava i u njemu otvaraju ogromne rupe, opasne za  bezbjedno odbijanje saobraćaja, posebno na djelovima ispred skladišta kompanije „Montefish“, odnosno skretanja za carinski terminal u nekadašnjoj fabrici „Račica“. Posao ponovnog aflatiranja obje kolovozne trake ovog puta na potezu od kotorskke raskrnice do Solila u ukuonoj dužini od 2,2 kilometra, u julu 2018. obavila je kompanija „Tehnoput“ iz Podgorice. Opštinu Tivat tada je za ovu investiciju koja je obavljena po hitnoj proceduri javne nabavke, „jer bi u suprotnom šteta po lokalnu zajendivu i državu Crnu Goru bila nesrazmjerna u odnosu na vrijenost investicije uzimajuči u obzir život i zdravlje građana, kao i funkcionisanje strateških investitora na toj lokaciji“, izdvojila skoro 215 hiljada eura.

Još je i gore stanje sa prekopanim saobraajnicama na Seljanovu gdje je u jesen prošle godine, Opština Tivat bila investitor 156 hiljada eura vrijendnog projekta izgradnje nove atmosferske kanaluzacije. Zbog postavljanja cijevi rakopana je Bokeška ulica i jedna kolovozna traka Jadranske magistrale u dužini od oko 300 metara u koju su postavljeni i šahtovi. Koliko je „dobro“ i kvaliteno taj posao odrađen, pokazuje napukla površina magistrale koja se „odvaja“  po sredini, „padajući“ prema strani u kojoj je „Avio petrol“ prije nepunih deset mjeseci postavio cijevi, kao i rupe koje su se otvorile u betonskoj i asfaltnoj konstrukciji oko novih šahtova, prijeteći vozačima da u njima otkinu točkove svojih automobila.

Na sve ovo, niko od nadležnih u Opštini Tivat  i njenoj dosadašnjoj Direkciji za investucije koja je od početka godine ukinuta i uvedena u saatav novoformiranog Sekretarijata za investicije, uređenje prostora i održivi razvoj, nije snosio bilo kakvu odgovornost. Isti slučaj nepostojanja odgovornosti je i kod brojnih drugih opštinskih investicija koje drastično kasne u odnosu na planiranu i obećavanu donamiku poput gradnje kružnog tokaa u Gradiošnici, lungo mare šetalipta u  Krašićima,  saobraćajnice u Cacovu, kanalizacije u Donjoj Lastvi, gradnje kompleksa sportskih terena u tom mjestu koje kasni više od deset mjeseci ili već legendarnog izmještanja dva stuba dalekovoda u Gradiošnici koje Opština ne može ukloniti več četiri godine kako bi počela graditi Vatrogasni dom. Tu je i nekoliko skanddala sa investicijama započetim bez adekvatne projektne dokumentacije, ili dozvola i saglasnosti nadležnih poput 200 hiljada eura vrijednog „čišćenja“ podmorja marine Kalimanj ili 90 hiljada eura vrijedne rekosntrukcije starog palaca kapetan Ivovića u Donjoj Lastvi, a zbog čega takođe niko od saradnika gradonačelnika dr Siniše Kusovca (DPS) nije snosio bilo kakvu odgovornost.

Izvor:S.L

Najčitanije