Služba komunalne policije Opštine Herceg Novi od danas koristi nova vozila. Pet automobila, od čega tri za potrebe održavanja komunalnog reda i obezbjeđenje komunalnog nadzora i dva za potrebe vršenja inspekcijskog nadzora, brendirana su i opremljena svjetlosnom signalizacijom.
Vozni park Komunalne policije morao je biti prilagođen odredbama novog Zakona o komunalnoj policiji, prema kojem je Opština u obavezi da ima unificirana vozila, kako po opremljenosti, tako i po izgledu. Pored toga, završena je i reorganizacija Službe komunalne policije i nabavljene nove uniforme i dodatna oprema u skladu sa Pravilnikom Ministarstva unutrašnjih poslova.
Pripadnici Odjeljenja za obezbjeđenje komunalnog danas nose beretke i radne kombinezone, a drugo je Odjeljenje inspekcijskog nadzora, objasnio je načelnik Službe komunalne policije Zoran Bijelić.
Uskoro se očekuje i isporuka uniformi za inspektore i službenike kol-centra, za šta je već sprovedena procedura nabavke.
Nova vozila marke „Škoda“ stigla su i za službenike Uprave lokalnih javnih prihoda, a uskoro će i za potrebe kurirske službe i Kabineta predsjednice Opštine.
Nabavka 13 novih vozila neophodan je dio modernizacije i poboljšanja efikasnosti rada lokalne uprave, imajući u vidu da je vozni park koji je do skada korišćen dotrajao i skup za održavanje. To je pokazao i detaljni elaborat o ekonomskoj isplativosti i opravdanosti zamjene voznog parka i procjeni vrijednosti postojećih vozila, koji je uradio Centar za finansijske procjene i konsalting iz Podgorice, objasnio je ranije Siniša Ćurčija, načenik Službe za zajedničke poslove i informacione sisteme koja je vodila posao nabavke vozila.
Novski komunalni policajci spremni za primjenu novih ovlašćenja
Opština Herceg Novi završila je reorganizaciju Komunalne policije, u skladu sa novim Zakonom o komunalnoj policiji.
Odlukom o organizaciji i načinu rada lokalne uprave, održavanje komunalnog reda i inspekcijski nadzor obavljaće jedinstvena služba – Služba komunalne policije.
Načelnik Službe, Zoran Bijelić, istakao je da u okviru nje postoje dvije organizacione jedinice – Odjeljenje za obezbjeđenje komunalnog nadzora, u kojem su postavljeni komunalni policajci u skladu sa Zakonom, i Odjeljenje za inspekcijski nadzor, u kojem rade komunalni inspektori za različite oblasti.
– Opština upućuje službenike na stručno usavršavanje na Policijskoj akademiji u Danilovgradu, koji, nakon obuke i polaganja ispita pred Komisijom Ministarstva unutrašnjih poslova, stiču sertifikat o primjeni ovlašćenja iz Zakona. Do sada je obuku završilo deset službenika, a još dva je pohađaju. Ispit za primjenu ovlašćenja položila su tri službenika, a ostali čekaju raspored polaganja koji određuje MUP – istakao je Bijelić.
Kako je naglasio, da bi neko postao komunalni policajac, prema novom Zakonu, pored ispunjavanja uslova za zasnivanje radnog odnosa lokalnih službenika i namještenika, mora imati najmanje četvrti nivo kvalifikacije i jednu godinu radnog iskustva, kao i da ispunjava uslove u pogledu psihofizičke sposobnosti, što dokazuje ljekarskim uvjerenjem, i stručne osposobljenosti, što dokazuje potvrdom MUP-a.
-Važno je istaći da je Zakon o komunalnoj policiji donio značajne izmjene u pogledu ovlašćenja. Sada je komunalni policajac ovlašćen da daje upozorenja, izdaje usmena naređenja, utvrđuje identitet, liši slobode učinioca prekršaja ili drugog kažnjivog dijela, zaustavi i privremeno isključi vozilo iz saobraćaja – istakao je Bijelić.
On je dodao da komunalni policajci mogu i da pregledaju i privremeno oduzimaju predmete, primijene video nadzor, upotrijebe sredstva prinude (fizičku snagu, službenu palicu i sredstva za vezivanje), izdaju prekršajni nalog, podnose zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka ili krivičnu prijavu. Takođe, obavezni su da obavijeste nadležne državne organe, u situacijama koje prevazilaze njihova ovlašćenja.