17.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Kotor – za sat vremena gradom prođe preko 1.200 vozila

 Kotor – gužve foto Boka News

Saobraćaj predstavlja jedan od najizraženijih izvora zagađenja životne sredine, a, prema podacima iz Nacrta Lokalnog plana zaštite životne sredine za opštinu Kotor od 2019. do 2023. godine, broj registrovanih motornih vozila u ovom gradu 2017. godini bio je 10.963, od čega 9.312 putničkih vozila.

Projekat regulisanja stacionarnog saobraćaja (parkiranja) i analize regulisanja i odvijanja auto-taksi prevoza, u okviru kojeg su izvršena mjerenja saobraćajnog opterećenja magistralnog puta na dijelu pored Starog grada pokazao je da u toku ljetnjih mjeseci u saobraćajnom špicu, tačnije u intervalu od 13 do 14 sati, ovom saobraćajniciom iz pravca Škaljara prema Dobroti prođe oko 650, a iz suprotnog smjera oko 620 vozila. Tada dolazi do potpunog zagušenja ove dionice i formiranja kolone vozila prema Dobroti u dužini, kako se navodi u projektu, od 500 metara, a prema Škaljarima preko jednog kilometra.

Kotor saobraćajna gužva

– Ukoliko uzmemo u obzir podatak da prosječan automobil po pređenom kilometru emituje otprilike 100 gr CO2, a u situaciji kada je saobraćaj zagušen i znatno više zbog rada u praznom hodu, može se zaključiti da je količina emitovanog CO2 i drugih zagađujućih čestica zabrinjavajuća. Veliki broj teretnih vozila i autobusa koji koriste Kotor kao tranzitnu ili ciljnu tačku, emituje još veće količine polutenata (zagađujuće materije) od putničkih vozila. Takođe jedan od najvećih saobraćajnih problema u Kotoru je i problem parkiranja vozila, pri čemu su kao uzročnici tog problema prepoznati manjak parking prostora, ad hok definisani režimi za parkiranja i drugo. Sve to dovodi do situacije da veliki broj vozila, njih oko 30 odsto, koja se kreću saobraćajnicom kroz centar grada, svoje kretanje obavljaju u svrhu traženja mjesta za parkiranje. Ukoliko bi se pitanje parkinga riješilo, ta vozila ne bi pravila gužvu na saobraćajnici i samim tim bi se smanjila emisija štetnih gasova u atmosferu – ističe za „Dan” Ljilja Radunović, predsjednica Eko centra „Delfin”, NVO koja je, uz Opštinu Kotor, autor Nacrta Lokalnog plana zaštite životne sredine.

Planom se preporučuje i izrada i usvajanje odluke o ograničavanju kretanja kamiona iznad tri tone kroz gradsku zonu Kotora, to jest njihovo preusmjeravanje na trajekt u periodu zabrane izvođenja građevinskih radova od 15. juna do 15. septembra.

/B.M./

Najčitanije