Ovih su dana do redakcije Bar Info stigle slike iz čuvenog pakistanskog “groblja brodova” u Gadhani Bichu, slike koje će rastužiti barske pomorce što su plovili na trećem brodu “Bar” kompanije “Prekookeanska plovidba”.
Na nekoliko slika se vidi kako je prije desetak dana, 8. septembra, na pakistanskom pijesku dovršio svoj radni vijek posljednji od tri “Bara” iz flote barske “Prekookeanske”. Na slikama nosi ime “Princess Maria”, koje je dobio 2012. godine, a u međuvremenu je desetak godina plovio kao “Inviken”.
Zanimljivo je da nikada u svom vijeku nije dolazio u svoju matičnu luku po kojoj je nosio ime, jer su ga plovidbeni putevi nosili dalje od Bara. Najbliže nam je bio, na nekoliko desetina milja, 2012. godine, kada se vraćao iz remonta obavljenog u brodogradilištu “Viktor Lenac” u Rijeci.
Treći (i posljednji) “Bar” u sastavu “Prekookeanske plovidbe” (sada pod tim imenom plovi brod, ali „Barske plovidbe”) bio je novogradnja, suvremeni motorni brod. Izgrađen je za “Prekookeansku” u brodogradilištu “AESA” u Olaveagi u Španiji, u decembru 1986. godine. Porinut je 17. aprila 1984. godine.
Ovaj moderni i novi brod, ponos tvrtke je, uz brod „Bijelo Polje”, bio je najveći u floti. Imao je nosivost 17.400 tona (30.070 DWT), bio je dugačak 189,4 metara i širok 22,9 metra. Razvijao je maksimalnu brzinu od 15,5 čvorova.