Da je Luštica Bay, turistička destinacija na crnogorskoj obali koja spaja mediteranski šarm sa savremenim načinom života, oblikujući prostor u kojem dominira sinergija prirode i čovjeka, uvjerila se grupa crnogorskih novinara koji su imali priliku prošetati i upoznati se projektom koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim, u vremenima kada smo jaki samo na riječima, održivog razvoja.
Sa više od 600 miliona eura uloženih sredstava do sada i svega 25% izgrađenosti, Luštica Bay se profilisala kao najambiciozniji urbanističko-investicioni projekat na Jadranu, koji će obuhvatiti sedam hotela, golf teren svjetske klase i više od 3.000 stambenih jedinica, temelji se na principima održivosti, luksuza i visokog životnog standarda.
Na površini od sedam miliona kvadrata, već godinama razvija se projekat Luštica Bay iza kojeg stoji kompanija Luštica Development u partnerstvu sa državom i kao dio švajcarsko-egipatske grupacije Orascom Development Holding.
Riječ je o najvećoj greenfield investiciji u zemlji, čija je ukupna vrijednost projektovana na 1.6 milijardi eura, kazala nam je Kristina Škanata, PR menadžerka kompanije.
Iz kompanije su posebno ponosni na dio projekta nazvan The Peaks kao kruna cijelog projekta, koji se razvija oko golf terena sa 18 rupa, čiji dizajn potpisuje legendarni Gary Player. Naselje uključuje apartmane, kuće i vile, čiji su arhitektonski koncept i dizajn enterijera oblikovani u saradnji studija Block 722 i biroa NRA Atelier, i čine spoj međunarodne estetike i lokalnog konteksta.
„Projekat se odlikuje posvećenošću i konceptom održivosti, a u kombinaciji sa strateškom lokacijom i visoko kvalitetnim sadržajima, izuzetna je investiciona prilika na evropskoj mapi. Autentična kamena kuća luštičkog poluostrva je bila osnovna inspiracija za koncept elegantnih rezidencija naselja The Peaks“, kazali su iz Luštica Bay.
Iako je izgrađeno tek oko 25% ukupnog plana, Luštica Bay već funkcioniše destinacija sa infrastrukturom, hotelima, marinom, plažama i preko 1.000 prodatih nekretnina.
Prema riječima Slavice Milić, direktorice marketinga, po završetku izgradnje, destinacija će uključivati više od 3.000 apartmana, više od 300 luksuznih vila, osam hotela, uključujući The Chedi Luštica bay, koji je otvoren 2018. Tu će biti i golf teren sa 18 rupa, marina sa 220 vezova, 4,9 km šetališta uz more, te više od 6.000 stanovnika iz više od 50 zemalja.

“Luštica bay se trenutno razvija kroz četiri naselja, od kojih je Marina Village, koja odiše šarmom autentičnih ribarskih mjesta, u završnoj fazi razvoja. Projekat obuhvata i pet plaža – Almara, Marina, Pecka, The Chedi i Azzure. Centrale je moderno gradsko jezgro sa zdravstvenom ustanovom, administrativnim centrom, sportskim sadržajima, prodavnicama i restoranima, a u planu je i osnovna škola“, kazali su iz Luštice Developmenta.
U okviru projekta se razvija i marina koja trenutno ima 115 vezova za plovila do 45 metara dužine i pruža mogućnost izbora između opcija kratkoročnog i dugoročnog zakupa vezova. Kompanija planira gradnju druge marine kojom će se kapacitet povećati na 220 vezova, koja će sadržati stanicu za snabdijevanje plovila gorivom i granični prelaz.

Prva golf destinacija ovog tipa u zemlji osmišljena da unaprijedi međunarodnu prepoznatljivost Crne Gore, odgovori na rastuću potražnju za elitnim primorskim načinom života i golf turizmom, čime će produžiti sezonu.
„Golf zajednici se radujemo svih 365 dana u godini, a u planu je i razvoj kalendara golf događaja u budućnosti“, poručili su iz Luštica Developmenta.
Prve tri rupe su već spremne, dok je kompletna realizacija planirana do kraja 2028. godine, s otvaranjem za sezonu 2029.
Golf igralište će imati 18 rupa, s panoramskim pogledom na more sa svake od njih – što ga svrstava među 10% najekskluzivnijih golf lokacija globalno. Prve tri rupe su već spremne, dok je kompletna realizacija planirana do kraja 2028. godine, s otvaranjem za sezonu 2029.
“Već sada imamo veliko interesovanje za igranje golfa, kako rezineneta Luštice Bay tako i građana Boke i Crne Gore” – kazala nam je Škanata.

„Luštica bay predstavlja primjer strateškog razvoja utemeljenog na ESG principima, odnosno standardima zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja, postavljajući novi standard odgovornog i održivog napretka, osiguravajući da turizam napreduje i aktivno doprinosi očuvanju prirodnog okruženja“, rekli su iz Luštica Developmenta.
Predstavljajući projekat oni su kazali da Luštica bay u izgradnji koristi lokalno dostupne materijale, poput ručno klesanog kamena sa same lokacije, čime se postiže sklad između savremenog dizajna i tradicije, uz minimalan uticaj na životnu sredinu.
„The Chedi hotel, lider u održivosti u hotelijerstvu u Crnoj Gori, teži da postane karbonski neutralan do 2030. godine i dobitnik je nagrade Zero Waste, čime postaje prvi luksuzni hotel u Evropi koji je zvanično na putu ka postizanju poslovanja po modelu zero waste, sa nula otpada“, objasnili su iz kompanije.

Luštica bay, prema njihovim riječima, njeguje održiv pristup u svakom segmentu razvoja destinacije.
Luštica Development je za projekte društveno odgovornog poslovanja do sada izdvojila 2.78 miliona eura, koji su usmjereni na podršku lokalnoj zajednici, između ostalog kroz kontinuiranu godišnju saradnju sa Opštinom Tivat i brojne projekte u oblastima kulture, obrazovanja, sporta i ekologije.
Luštica bay je jedan od najznačajnijih poslodavaca u regionu i snažan je motor lokalne ekonomije.
„Luštica Development, zajedno sa hotelom The Chedi, trenutno zapošljava 636 ljudi, od čega je čak 245 iz Boke, a 165 iz Tivta. Tokom ljetnje sezone imamo oko 300 sezonskih radnika, od kojih je otprilike polovina iz lokalne zajednice“, rekli su iz kompanije.