34 C
Kotor

Slušaj online radio

“Marimba Sunset” u Gornjoj Lastvi – Darko Karlečik i čarolija afričkog instrumenta

“Marimba Sunset” u Gornjoj Lastvi – Darko Karlečik i čarolija afričkog instrumenta
Darko-Karlecik

Na muzičkom krstarenju Tivat Music Festivala, posebno veče biće priređeno u petak, 18. jula od 22 sata u Gornjoj Lastvi, kada će pod zvjezdanim nebom odjeknuti Marimba Sunset – koncert renomiranog perkusioniste Darka Karlečika iz Novog Sada.

Topao zvuk drvenih udaraljki, instrumenta afričkog porijekla koji je svoj dom pronašao u Južnoj Americi, prvi put će ispuniti ovu jedinstvenu festivalsku pozornicu, donoseći joj novu, egzotičnu dimenziju.

Karlečik će festivalsku publiku povesti na putovanje kroz raznolike zvučne pejzaže, uz djela autora poput Nebojše Jovana Živkovića, Keiko Abe, Tomaša Golinskog, Johana Sebastijana Baha (u sopstvenom aranžmanu), Henga Liua i Džona Psatasa.

Karlečik, koji ima zvanje Yamaha umjetnika, raduje se koncertu na TMF-u.

“Izuzetno se radujem svom prvom nastupu na Tivat Music Festivalu, jer imam jedinstvenu priliku da tivatskoj publici predstavim i približim svoj omiljeni instrument – marimbu.

Iako marimba još uvek retko nalazi svoje mesto na klasičnoj muzičkoj sceni – što i ne čudi, s obzirom na to da petooktavna marimba postoji tek nešto više od četiri decenije – smatram da je velika odgovornost na nama perkusionistima ne samo besprekorna interpretacija kompozicija, već i pažljiv odabir repertoara.

Za ovu priliku sam odabrao i pripremio raznolik program koji publici pruža uvid u bogatstvo i izražajne mogućnosti ove melodijske udaraljke. Biće predstavljena dela pisana upravo za marimbu, kao i jedna posebna transkripcija koju sam lično aranžirao. Mada retko izvodim kompozicije koje nisu originalno pisane za marimbu, ovoga puta pravim izuzetak – za ljubav svom ocu sam aranžirao čuvenu „Tokatu i fugu u d-molu”, BWV 565 Johana Sebastijana Baha, koju se radujem da predstavim u novom svetlu.

Posebno mesto u programu zauzimaju kompozicije najistaknutije japanske marimbistkinje i kompozitorke Keiko Abe, čije stvaralaštvo predstavlja nezaobilazan deo repertoara svakog izvođača na ovom instrumentu. Upravo je u saradnji sa njom kompanija Yamaha razvila prvi model petooktavne marimbe (YM-6000), koji je bio preteča modela YM-6100 – instrumenta na kojem i ja redovno nastupam”, kazao je Karlečikzahvaljujući na podršci u promovisanju perkusionističkog repertoara kao i marimbe kao solističkog instrumenta.

Publika će imati priliku da čuje i dva djela za marimbu i traku, koja dodatno obogaćuju zvučnu sliku i žanrovski spektar ovog nastupa. Njihova zahtjevnost leži u sviranju na prethodno nasnimljenu traku, koja je nemilosrdna i neprikosnovena, te ove kompozicije ostavljaju minimalno do nikako prostora za improvizaciju, ističe muzičar.

Drugi Tivat Music Festival biće održan od 18. juna do 20 avgusta na više lokacija u Tivtu. Pored pokrovitelja – Centra za kulturu Tivat, TMF podržavaju i zlatni sponzor Coca-Cola HBC Crna Gora, sponzori Luštica Bay, Porto Montenegro, Montenegro Sotheby’s Realty, Mastercard i drugi značajni sponzori, sa širokom mrežom programskih partnera iz zemlje i inostranstva. Više informacija o programu i izvođačima dostupno je na sajtu www.tivatmusicfestival.com, kao i putem društvenih mreža Facebook i Instagram na profilu @tivatmusicfestival i uz oznaku #tivatmusicfestival.

Darko Karlečik je diplomirao udaraljke na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, gdje je studirao u klasi prof. Nebojše Jovana Živkovića i prof. dr um. Srđana Palačkovića. Nakon osnovnih studija, Master studije upisuje na Univerzitetu MUK (Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien) u Beču, gdje ih završava  2016. u klasi prof. Nebojše Jovana Živkovića.

Karlečik je sarađivao sa brojnim orkestrima u Srbiji i inostranstvu. Među značajnim angažmanima su oni sa orkestrom Bečke državne opere (Staatsoper Vien), orkestrom „Max Steiner” u Beču, Zagrebačkom filharmonijom, Hrvatskim Nacionalnim Kazalištem, Srpskim narodnim pozorištem, Vojvođanskim simfonijskim orkestrom, Beogradskom filharmonijom (Srbija) i mnogim drugim.  Stalni je član 2K+ ansambla, specijalizovanog za savremenu muziku. Redovno nastupa i sa ansamblom udaraljki SUDAR (Hrvatska) i bio je vitalni član ansambla udaraljki AU-AU dok je bio student u Srbiji, premijerno izvodeći djela komponovana specijalno za taj sastav.

Njegovo obimno koncertno iskustvo obuhvata solo i orkestarske nastupe u zemlji i inostranstvu, pri čemu se izdvajaju solistički koncerti u Pekingu, Vigu, Lozani, te orkestarski angažmani u prestižnim dvoranama poput Musikverein Wien, Konzerthaus Wien, Staatsoper Wien, ORF-Funkhaus Wien, Stadthalle Wien, Rathaus Wien (Austrija), „Vatroslav Lisinski“ (Hrvatska), Bamberg Simphoniker Halle (Nemačka), Kolarčeva zadužbina (Srbija), Sala Filharmonije Banatul Temišvar (Rumunija) i teatar „Abdul Husein Abdul Rida“ (Kuvajt). Karlečik aktivno učestvuje na muzičkim seminarima širom Evrope, sarađujući sa renomiranim umjetnicima, kao što su Keiko Abe, Jean Geoffroy, Eric Sammut, Ivana Bilić, Jojo Mayer, Jeff Queen. Samostalne masterclass-ove je organizovao i vodio u Srbiji, Hrvatskoj i Španiji.

Prepoznat po svom izuzetnom talentu, Karlečik je osvojio nagradu Yamaha Music Foundation Europe (YMFE) kao jedan od najboljih mladih perkusionista Evrope u 2013. Trostruki je dobitnik stipendije za mlade talente Grada Zrenjanina (2012-2014) i stipendije Fonda za mlade talente „Dositeja“ Ministarstva prosvete Srbije u 2014. i 2015. godini.

Trenutno radi u Novom Sadu kao samostalni stručni saradnik na odsjeku „Udaraljke“ na Akademiji umetnosti i kao profesor udaraljki u Muzičkoj školi „Isidor Bajić“. Pored rada u nastavi,  izuzetno je posvećen promociji klasične muzike i udaraljki među djecom i mladima.

Karlečik je od 2025. godine Yamaha Artist i svira na marimbi Yamaha YM-6100.

Najčitanije