3 C
Kotor

Slušaj online radio

NVO “Bulevar Grbalj”: Predstavnici EBRD-a početkom septembra u Grblju

NVO “Bulevar Grbalj”: Predstavnici EBRD-a početkom septembra u Grblju
Bulevar – izgradnja – foto screenshot

Rekonstrukcija saobraćajnice Tivat – Jaz bi mogla da košta državu više od prvobitno ugovorenog iznosa, a novi rok završetka radova, početak 2026. teško može biti ispoštovan. Ovaj projekat je od velikog značaja, kako za građane Grblja, tako i za sve Budvane, a članovi NVO “Bulevar Grbalj” su prije tri mjeseca započeli pregovore sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) koja finansira ovaj projekat, i predmet je došao do Upravnog odbora te kompanije.

“Mi smo iscrpili gotovo sve mogućnosti komunikacije sa državnim institucijama i obratili smo se banci koja finansira ovaj projekat. Oni su temeljno obradili dokumentaciju koju smo im proslijedili i prihvatili su naše argumente, te je Upravni odbor odobrio da njihova delegacija dođe u Grbalj početkom septembra i bude medijator između Vlade Crne Gore i nas kako bismo našli neko kompromisno rješenje”, kazao je predstavnik ove nevladine organizacije Dragan Orlović za Radio Budva.

Kako ističe, članovi organizacije su saglasni da postoji potreba za izgradnjom zaobilaznice, ali smatraju da je problem širi, jer ukupna saobraćajna infrastruktura u Crnoj Gori nije adekvatno razvijena.

“Ništa nije rađeno od Jadranske magistrale i ova saobraćajnica, koliko god da ima trasa, kada dođete do tunela, ne možete proći brže nego što vas propusti semafor”, dodaje on.

Pored toga, problem predstavlja i to što jedan dio sugrađana ne želi da proda zemlju.

“Kada govorimo o trasi koja prolazi kroz opštinu Budva, niko nije dobio rješenje za eksproprijaciju na teritoriji iste. Takođe, javlja se još jedan nerješiv problem. Od kada je oduzeto Mrčevo polje, mi još uvijek ne možemo da se knjižimo 1/1, i na teritoriji od Jaza do Lastve neće biti moguća eksproprijacija ni po jednom zakonu jer nema vlasnika“, objašnjava Orlović.

Orlović zaključuje da je rješenje u modernizaciji saobraćajnice, ali ne u izgradnji bulevara sa četiri trake kroz naseljeno mjesto.

Izvor:RTV Budva

Najčitanije