
Ogromna skulptura na napuhavanje američkog umjetnika KAWS našla se u luci Victoria u Hong Kongu. Skulptura je dužine 37 metara i teška više od 40 tona, zahvaljujući uglavnom čeličnom pontonu za koji je privršćena.
“Htio sam stvoriti djelo koje se zapravo samo odnosilo na opuštanje – uzimanje vremena za sebe”, rekao je Brian Donnelly – također poznat kao KAWS.
Na prvi pogled to se čini vrlo jednostavnim projektom”, rekao je Donnelly u blizini brodogradilišta u Tsing Yi-u, gdje su se odvijali završni potezi i niz testova.”
Donnelly je stvorio plutajuću instalaciju s dugogodišnjim suradnikom AllRightsReserved, istim studijem iz Hong Konga koji je pomogao pretvoriti divovsku gumenu patku nizozemskog umjetnika Florentijna Hofmana u senzaciju.
No kreativni direktor tvrtke, Shu-kam Lam, izjavio je da je skulptura od KAWS-a još veći izazov, zbog složenog oblika dijelova. Dok je Hofmanova patka sjedila na jednostavnom, kružnom pontonu teškom oko 5 tona, Companion počiva na dijamantnom obliku pontona.

“Morali smo napraviti različite vrste aranžmana, jer ovo umjetničko djelo ne može jednostavno plutati na mjestu, potrebna su vam dva tegljača da biste ga izvukli iz Tsing Yi u Central”, rekao je Lam i dodao da je postupak trajao oko osam sati.
Dolazak Companiona u luku podudara se s mjesecom umjetničkih događanja usredotočenih na ovotjedni sajam Art Basel u Hong Kongu. Umjetničko djelo pod nazivom “KAWS: Holiday” izgleda predodređeno da postane Instagram favorit.
Ronilac koji je pomagao u projektu, Chan Kwok Yung, opisao je to kao “slatko, mrtvo tijelo”, dok je radnik brodogradilišta usporedio skulpturu s Hello Kitty figurom. “Kad ga ljudi vide, osjećat će se opušteno”, rekao je Cheung Shu Fook, kapetan broda.
“To je zaista ljepota javne umjetnosti”, rekao je Donnelly o različitim reakcijama za koje očekuje da će djelo privući. Dolaze ljudi iz različitih sredina i susreću se s tim. Ne pokušavam reći točno ono što trebaju osjećati kad vide djelo, oni će to sami vidjeti i osjetiti.”