
Mještani budvanskih i kotorskih Mjesnih zajednica Jaz, Lastve Grbaljske, Savina i Svinjišta najavljuju nove velike proteste radi sprečavanja izgradnje žičare koja će prelaziti preko plaža Jaza. Postrojenje gradi preduzeće ZIP LINE Montenegro, d.o.o–Žabljak. Mještani su obavili brojne pravne radnje i preduzeli korake kojim se nedvosmisleno utvrdjuje da se žičara gradi bez potrebne dokumentacije, i izvodi se na lokalitetu Žuta Greda I Rtu Jaz. Po njima objekat se mora i srušiti jer je to jedina garancija da u odredjenom momentu neće se nastaviti ovaj proces uništenja plaža na Jazu.
Na protestu u oktobru Mjesna zajednica Jaz je pozvala Komunalnu policiju Opštine Budva da izađe na lice mjesta i izvrši zabranu radova na izgradnji postrojenja za žičaru (ZIP LINE) na dijelu putnog pojasa, odnosno kat.parc. 560 K.O. Prijevor, a na koji zahtjev je Komunalna policija odgovorila da su u nekoliko navrata vršili kontrolu navedenog objekta, i da su postavili službeni pečat kojim su zabranili radove.
Opunomoćeni advokat pomenutih mjesnih zajednica Dimitrije Dapčević, preduzeo je sve neophodne korake za hitnu reakciju svih nadležnih:
Dana 04.10.2016.god. a i 31.01.2017.god. sam pismenim zahtjevom obavjestio Upravu za inspekcijske poslove-Sektor za zaštitu životne sredine i prostora-Odsjek za inspekciju, Direktora te institucije dr.Božidara Vuksanovića, Komunalnu Policiju Opštine Budva i Opštine Kotor, kao i druge institucije da prema svom djelokrugu nadležnosti , preduzmu zakonom propisane radnje u cilju spriječavanja gradnje postrojenja za ZIP LINE budući da privredno društvo koje je investitor ne raspolaže valjanom dokumentacijom za izgradnju predmetnog objekta», saopštava Dapčević i dodaje: «Ovo sve sa razloga što sam od strane Komunalne policije Opštine Budva dobio potvrdu da je izvođač d.o.o. “ZIP LINE“ iz Žabljaka i da isti ne posjeduje građevinsku dozvolu za izvođenje građevinskih radova, odnosno ne raspolaže sa pravno valjanom dokumentacijom za izvođenje građevinskih radova, te je shodno tome zapečaćeno gradilište, a gdje su radovi i nakon toga nastavljeni uz povredu službenog pečata”.

“Takođe valja istaći da je Direkcija za Sobraćaj Crne Gore dala „načelnu saglasnost“ uz navode da je uz zahtjev zakupca priložen dopis Opštine Budva br. 013-2121/2 od 10.03.2014.god. Taj dopis apsolutno nema dodirnih tačaka sa uslovima i mogućnošću gradnje objekta i postrojenja za ZIP LINE na toj lokaciji,kao ni dopis Ministarstva održivog razvoja i turizma br. UP I 06-1877/2 od 03.10.2013.god. u kome samo govori o uslovima za obavljanje sportsko-rekrearivnih i avanturističkih aktivnosti. Dakle, sve predstavlja jedan perfidan pokušaj da se kroz neke beznačajne dopise obezbijedi uz njihovu blagonaklonost izgradi postrojenje za ZIP LINE “, zaključuje punomoćnik Dapčević.

Mještani skreću pažnju i na to da “načelna saglasnost“ Direkcije za saobraćaj te zaključeni Ugovor o zakupu određenog dijela putnog pojasa i drugog zemljišta koje pripada magistralnim i regionalnim putevima mogu odnositi samo na objekte privremenog karaktera. A kako je ova žičara komercijalnog karaktera i objekat od čvrstog matrijala, tj. postavljani su metalni šipovi i sazidan od armature i betona, Direkcija za saobraćaj je dužna da kontroliše, jer takva vrsta objekta koja je sazidana na putnom pojasu i to zemljišta koji je podložan čestim odronima, Direkcija kao nadležan organ morala je tražiti dokaz o sondiranju zemljišta. Postavljani metalni šipovi prije izgradnje postrojenja svakako utiču i na stabilnost puta, a o čijoj su sigurnosti puta je Direkcija dužna voditi računa prema čl. 3 Zakona o putevima.
/V. Lajović/