17.1 C
Kotor

Slušaj online radio

Opština Tivat – otkazi za 14 nezakonito zaposlenih po ugovoru, nema vozikanja funkcionera na račun građana

Sa press konferencije

Nova tivatska vlast građanskih listi Narod Pobježuje (NP), Bokeški Forum (BF) i „Goran Božović-časno i odgvorno za bolji Tivat“ (GB) krenula je u racionalizaciju broja zaposlenih u gradskoj upravi u kojoj im je bivša DPS-SD-HGI vlast Tivta ostavila čak 202 ljudi na platnom spisku.

„Ovaj broj zaposlenih je za više nego 100% veći od broja ljudi koje je Opština Tivat imala na platnom spisku prije četiri godine kada je donedavna garnitura preduzela upravljanje gradom. Oni su Opštinu Tivat koja je sa 96 zaposlenih 2016. bila primjer dobre prakse i racionalnog odnosa prema dimanzioniranju lokalne administracije, doveli do aktuelnog, potpuno neodrživog stanja. Nezabilježeno je do sada u Crnoj Gori da se za četiri godine mandata jedne vlasti čak tri pua mijenjaju i donose nove odluke o organizaciji lokalne uprave i sistematizaciji, kao što je to radila uprava bivšeg gradonačelnika Siniše Kusovca (DPS). Oni su po partijskom ključu, intezivno i nepotrebno zapošljavali svoje simpatizere, po obrobanom modalitetu –prvo sa njima sklope nezakoniti ugovor o privremenim i povrememim poslovima, potom promijene sistematizaciju i onda tog istog čovjeka zaposlen na nedodređeno“- kazao je potpredsjednik Opštine Tivat Goran Božović (GB) na današnjoj konferenciji za novinare.

On je istakao da je  bivša vlast na taj način u protekle četiri godine „bespotrebno bacila u vjetar preko 4 milione eura novca poreskih obveznika u korst partijskih zapošljavanja u interesu DPS, SD i HGI“, te da je pri tome Kusovčeva administracija otvoreno kršila moratorijum koji je Vlada Crne Gore uvela na zapoljašvanje u javnoj upravi od 2018. i koji je i dalje na snazi. Istakao je da je samo u prvih devet mjeseci 2020. „krizne godine zbog kovida ali i istovremeno izborne godine“,u Opštini Tivat zaposleno 29 novih radbika. Uz otpremnine je istovremeno, iz Opštine otišlo 11 ljudi koji su sporazumno rakinuli radni odnos ali bivša vlast nije u skladu sa propisima, potom ukinula ta radna mjesta, već ih je ponovno popunila kadrovima čijim je zapoljavanjem kupovani glasovi na izborima.

„Sada nama slijedi vrlo teška , mučna ali apsolutno nužna aktivnost racionalizacije broja zaposlenih jer se troškovi lokalne administracije apsolutno moraju smanjiti i ne smije se dozvoliti bespotrebno i neproduktivno bacanje novca grašana. Stoga smo odmah po stupanju na dužnost movog predsjednika Opštine Željka Komnenovića (NP) bez odlaganja donijeli odluku o raskidu ukupno 14 nezakonito skloljenih ugovora o privremenim i povremenim poslovima, a koje je bivša vlast sklopila u internalu od 15 do 2 dana pred izbore 30.avgusta, a jedan čak i nakon izbora koje je izgubila“- kazao je Božović dodajući da su raskinuti nezakoniti ugovori kako u Opštini, tako i u njenim ustanovama i preduzećima poput Dnevnog cenzra za djecu sa posebnim potrebama, Sportske dvorane i Centra za kulturu.

„Na taj način, budžetu grada Tivta dnevno štedimo 400 eura, odnosno 12.000 eura mjesečno. Odmah smo obustavili i sve oglase za zapošljavanje novih radnika koje je pred svoj odlazak, raspisala bivša vlast i to u Opštini, Dnevnom centru i Autobuskoj stanici“- kazao je Božović ilustrujući kako je rekao, nezakonitost ugovora o privremenim i povremenim poslovima neto-platom od po 500 eura koliko su dobijala tako svježe zaposlena, dok su prethodno regularno na neodređeno zaposlena dva opštinska vozača za koje ionako ima relativno malo posla, imala neto platu od po 370 eura.

Drugi potpredsjednik tivatske Opštine Vladimir Arsuć (NP) istakao je da je evidentno da su u Opštini i njenim JP i JU „zloupotrebama položaja primani nepotrebni radnici koji su sada višak“ i da je prvi prioritet nove vlasti izrada nove odluke o organizaciji lokalne uprave u kojoj će drastično biti redukovan broj sekretarijata i službi kojih je sada ukupno 17, a jedno vrijeme ih je bilo čak i 20.

Bozović i Arsić na pressu

„Već naredne sedmice imaćemo predlog nove organizacije, a onda slijedi imenovanje  novih sekretara sekretarijata i rukovodilaca službi koji će u skladu sa time, izraditi novu sistematizaciju organa kojim rukovode. Prema nekim preliminiarnim analizama, imamo između 20 i 30% ukupnog broja zaposlneih koji su višak i koji će u skladu sa zakonom i iz potpuno poštovanje svih procedura i isplatu otpremnina, morati da napuste Opštinu“- kazao je Arsić najavivši i analizu rada i stanja kadrova u lokalnih javnim  preduzećima i ustanovama „gdje takođe ima dosta viška radnika.“

Arsić je kazao da će „procesuirati svakog“ od dosadašnjih rukovodilaca opštinskih sekretarijata i službi koji su po zakonu, nezavisni u svom radu, ali su i pred toga „pod pritiskom bivšeg rukovodstva Opštine, pristajali da rade nezakonito i nelegalno zapošljavaju“.

„Na vrijeme smo ih iz opozicionih klupa, ranije upozoravali da to ne rade ali nas oni nisu poslušali. Sada će biti procesuiran svako za koga se ispostavi da je radio nesavjesno, nezakonito i gradu nanosio štetu koju sada svi mi zajedno, trpimo i pokušavamo da saniramo“- kazao je Arsić.

NEMA VOZIKANJA SLUŽBENIH AUTA, OTKAZAN ZAKUP ČETIRI PARKING MJESTA U GARAŽI

Božović i Arsićl su istakli d je nova vlast odmah krenula i u racionalizaciju korišćenja opštinskog voznog parka pa je svim funkcionerima koji su to do sada imali, uključujući i gradonačelnika, ukinuto pravo na 24-satno korišćenje službenih automobila. Sva opštinska vozila osim onih koje koriste komunalna policija i komuhnalna isnpekcija za svoj rad, nakon isteka redovnog radnog vremena, parkiraju se na službenom parkingu. Nakon izrade nove sistematizacije i organizacije rada Opštine izvjesno je da će biti i viška među ukupno 20 automobila sa kojima Opštine sada raspolaže, a od kojih je 8 kupljeno u posljednjje četiri godine „i na to potrošeno oko 140.000 eura, bez prijeke potrebe“.

„Čak šest funkcionera Opštine do sada je imalo službeno auto na 24 satno korišenje i tu ljudi godinama nisu za svoj novac sipali gorivo, plaćali održavanje auta, prali ga i servisirali, već su to za njih činili građani Tivta. Toga više nema, isto kao što nema ni bespotrebnog bacanja novca na plaćanje zakupa čak četiri parking mjesta u garaži pod zgradom Opštine privatnoj kompaniji, pored postojećih pet takvih mjesta u vlasništvu grada. Ta četiri dodatna su plaćana  samo da bi neki od dosadašnjih funkcionera zadovoljavali svoje hirove da se ne parkiraju na otvorenom na za njih rezervisnsnm parkingu na ulici pred Opštinom, što je sve nas koštalo čak 5.200 eura godišnje“- naveo je Božović.

DNEVNI CENTAR PRIMJER NESAVJESNOG NAGOMILAVANJA PARTIJSKIH KADROVA

Božović i Arsić su kao negativa primjer neselektivnog nagomilavanja partijskih kadrova naveli novu opštinsku JU Dnevni centar za djecu sa smetnajam u razvoju koja ima 15 korisnika, ali čak 23 zaposlenih. Direktorica te JU je bivša tivatska gradonačelnica dr Snežana Matijević (DPS), a zamjenik direktora je zet predsjednice OO DPS Tivta Jovanke Laličić.

„Kako se nekritički tamo zapošljavalo, govoti podatak da je ugovore za stalno, dobila gomila kadrova koji su od nikakve, ili sporedne važnosti za ustanovu ovakvog tipa, dok su dvije osobe sa specijalističkim defektološkim strukama a bez kojih ovakva JU uopšte ne može dobiti licencu za rad, zaposlene po osnuvu ugovora od djelu“ –kazao je Božović. On je istakao da nova vlast ne nastupa revanšistički prema kadrovima bivše „što potvrđuje i današnji primjer da je na konkursu za imenovanje rukovodioca Službe interne revizije Opštine Tivat ponovno imenovama Jela Mrdak (DPS)“ jer je ona, kako su istakli, kvalifikovana za taj posao i profesionalno i odgovorono ga je obavljala u proteklom periodu.

Izvor:S.L.

Najčitanije