Ministarstvo održivog razvoja i turizma (MORT) prekinulo je postupak izdavanja građevinske dozvole kompaniji „Luštica Development“ iz Tivta za gradnju glavnih saobraćajnica „MVR-Main“ i „MVR-2“ u kompleksu budućeg turističkog grada Luštica Bay u Krtolima kod Tivta.
Razlog za to je, kako se navodi u riješenju koje potpisuje generalni direktor Direktorata za građevinarstvo u MORT-u Danilo Gvozdenović, to što „Luštica Development“ nije dostavila dokaz „u pogledu plaćanja naknade za izgradnju regionalnog sistema vodosnabdijevanja na teritoriji Opština Crnogorskog primorja u skladu sa članom 93 stav 1 tačka 4 Zakona o uređenju prostora i izgradnji objekata“. Prekid postupka izdavanja građevinske dozvole za dvije glavne saobraćajnice u budućem 1,1 milijardu eura vrijednom turističkom gradu na tivatskom dijelu poluostrva Luštica, po riješenju MORT-a, potrajaće do „okončanja postupka pred nadležnim organom JP „Regionalni vodovod Crnogorsko primorje“ iz Budve, u postupku izdavanja dokaza utvrđenih posebnim propisom.“
Na taj način ministarstvo koje vodi Branimir Gvozdenović stalo je na stanovište da egipatsko-švajcarski konzorcijum „Orascom“ koji stoji iza „Luštice Development“, treba da plati naknadu od 1 posto procijenjene vrijednosti investicije izgradnje dviju saobraćajnica „Regionalnom vodovodu“, iako su saobraćajnice objekti od opšteg interesa. Sa druge strane, isti taj MORT, već duže vrijeme „priprema teren“ da lokalnim saomupravama u Crnoj Gori oduzme prihode od naplate komunalija, jer naknade za izgradnju infrastrukture koje opštinama plaćaju investitori stambenih i privrednih objekata, MORT i Vlada doživljavaju kao biznis barijeru. Gvozdenovića takav pristup investitorima nije međutim, spriječio da „udari rampu“ „Orascomu“ i praktično primora jednog od strateških partnera Vlade da nezakonito plaća danak „Regionalnom vodovodu“,a što je „Luštica Development“ već jednom na sličan način morala da uradi, plaćajući 2013 naknadu budvanskom JP u iznosu od 192 hiljade eura prilikom dobijanja građevinske dozvole za gradnju prve od dvije marine u Luštica Bay-u.
„Regionalni vodovod“ u velikim je finansijskim problemima jer primorske opštine iako primorane su praktično, nisu spremne da tokom čitave godine preuzimaju vodu iz tog sistema, pa je procenat iskorišćenosti kapaciteta regionalnog vodovoda ispod 15 posto. Firma treba da vrati i nekoliko desetina miliona eura kredita uzetih za gradnju tog sistema, pa menadžment „Regionalnog vodovoda“ insistira na naplati „naknade za izgradnju regionalnog sistema vodosnabdijevanja na teritoriji Opština Crnogorskog primorja“. Ova naknada u visini od 1 posto predračunske vrijednosti investicije u izgradnju pojedinog objekta, uvedena je Zakonom o regionalnom vodosnabdijevanju Crnogorskog primorja iz 2007, a u omjeru 80 prema 20 odsto, dijele je državna i kase primorskih opština na čijoj se samo teritoriji ona naplaćuje. Prema zakonu međutim, tu naknadu ne treba da plaćaju investitori objekata od opšteg interesa, a po članu 7. Zakona o uređenju prostora i izgradnji objekata, saobraćajnice (čak i lokalni nekatregorisani putevi) su objekti od opteng interesa, jednako kao i morske luke i lukobrani.
Sve to nije međutim, sprioječilo MORT da 2013 ne aminuje nezakonitu naplatu 192 hiljade eura takse za regionalni vodovod od „Luštice Development“ za njihovu marinu, kao i da sada “Orascom“ praktično ucjenjuje, tražeći im da nezakonito plate istu naknadu za saobraćajnice unutar Luštica Bay-a.