Izvršni direktor Aerodroma Crne Gore (ACG) Danilo Orlandić (SD) sa saradnicima, obišao je danas gradilišta na aerodromu Tivat gdje je u toku izgradnja novog privremenog objekta odlaznog terminala povrpšine 1.300 kvadrata, priključka aerodroma na gradsku kanalizacionu mrežu, novog prilaznog puta i parkinga za vozila zaposlenih, parkinga za autobuse i novog ulaza na aerodrom sa magistrale za slučaj vanrednih situacija. U sve te radove od kojih će većina biti završena za petnaestak dana, dok će novi odlazni terminal biti gotov do kraja oktobra, ACG ulaže nešto preko 2,2 miliona eura.
Pored ovih, na aerodromu Tivat u roku je i niz drugih manjih radova na sanaciji i hidroizolaciji objekata trafostanive i Vatrogasne stanice, uređenju sanitarnih čvrova u dolaznom gejtu, obnovi horizontalne signalizacije na platformi i rulnim stazama,kao i instalaciji nove staklene fasadne pregrade na terminalnog zgradi u koju će biti ugrađeni najmoderniji skeneri za detektovanje eksploziva i metala kod svih osoba koje pristupaju terminalu.
„Najbitniji nam je objekat novog dolaznog terminala površine 1.300 kvadrata, na kome izvođač, kompanija „Fidija“ iz Podgorice radove obavlja planiranom dinamikom. Terminal je namijenjen odlazećim putnicima, imaće šest check-in šaltera za registraciju putnika i predaju prtljaga, kao i prostorije za predstavnike aviokompanija. Tu su i službene prostorije za predstavnike Uprave policije i Uprave carina, kao i toaleti za putnike. U sklopu objekta je i nov prostor za sortiranje prtljaga sa svom pratećom opremom uključujući i dvije nove linije za kontradiverzionu kontrolu”- kazao je Orlandić dodajući da je vrijednost tog objekta sa opremom 2 miliona eura. Njegovim završetkom stvoriće se znatno komforniji uslovi za putnike na tivatskom aerodromu gdje je najvećći problem mala i neuslovna terminaln zgrada od oko 4.000 kvadrata, prijektoivana za godipnji kapacitet od 400.000 putnika, a kroz koju će ove godine proći čak preko 1,2 miliona putnika. Istakao je da će ove zime raditi novi terminal, dok će stara terminalna zgrada u tom periodu biti van upotrebe radi djelimične obnove i modernizacije.
Orlandić je kazao da je za ACG ovo nova rekordna godina i da su do sada na oba aerodroma zabilježili promet od preko 1,7 miliona pzutnika, što je za oko 190.000 putnika više nego u ovo doba lani. Najavio je da će uskoro Bord direktora ACG potpisati Kolektivni ugovor na kome insistiraju sindikati oba aerodroma.
„Radnici ACG su danas izuzetno dobro zaštićeni i mi poštujemo njihova prava. Vjerujemo da će taj Kolektivni ugovor dodatno unaprediti njihova prava i da svakako neće biti potrebe za bilo kakvim štrajkovima ili protestima.“- kazao je Orlandić koji međutim, nije precizno rekao da li će menadžment ACG tražiti da se novi Kolektivni ugovor unese u koncesioni ugovor i time bude obavezujući za eventualnog zakupca kome Vlada ustupi crnogorske aerodrome.
On je dodao da iz „priče o valorizaciji aerodroma treba isključiti političke primjese“ i ponovio da je ACG uspješno državno preduzeće.
„Za državu, ACG i sve u Crnoj Gori je jako bitno da mi i u Tivtu i Podgorici imamo ozbiljne i kvalitetne putničke terminale koji će se izgraditi u narednom periodu a koji su predviđeni i Master planom razvoja ACG iz 2011. Tivtu je jako neophodan i vodni terminal, a jako su bitni i razvoj novog erodrooma u Ulcinju i perspektiva razvoja aerodroma u Beranama. To su ključne stvari kada je u pitanju valorizacija ACG i prioriteti svima nama i cijeloj državi.“- kazao je Orlandić dodajući da zaposleni u ACG ulažu velike napore da odgovore izazovima jer dnevno preko aerodroma Tivat u špicu sezone prođe i do 12 hiljada, a u Podgorici oko 8 hiljada putnika.
On je želio da se detaljnije izjašnjava o nacrtu koncesionog aranžmana za aerodoma koji je pripremilo Ministarstvo saobraćaja i pomorstva ističući da će ACG učestvovati u javnoj raspravi o tom dokumnetu u kojem kaže, „ima zanimljivih stvari, a jedna od njih je i finansijsko-ekonomska analiza“.
„Mislimo da je jako bitno da nam eksperti koje je angažovala međunarodna finansijska korporacija IFC objasne na osnovu kojih parametara smo došli do pojedinih zaključaka po kojima je krajni ekonomski benefit za državu 46 miliona eura, a da je scenario pravljen da navodno ACG i država ništa ne ulažu u aerodrome.“- istakao je Orlandič dodajući da od javne rasprave očekuje da sve to razjasni i stvori prostor za donošenje prave odluke. Po njemu „koncesija je jedan od vidova valorizacije i vjerujem da će država i oni koji u njeno ime odlučuju, svakako dobijeti najbolju moguću odluku“.
„Za nas je prioriotet izgradnja novih kapaciteta, a evo vidite da to već i radimo u Tivtu, a uskoro krećemo i u Podgorici.“- kazao je Orlandić. Na pitanje „Viesti“ da prokomentariše činjenicu da Vlada kao jedini vlanssnik ACG, već godinama koči tu firmu u realizaciji investicija za koje imaju novca, Orlandić je kazao da on to „tako ne bi rekao“ jer se „potrošilo mnogo vremena da se iskristališu uslovi za aranžman koji je za rekonstrukciju aerodroma Tivat nudio EBRD“.
Na pitanje vidi li konflikt interesa u činjenici da Vladi varijantu davanja aerodroma u koncesiju predlaže IFC koji je istovremeno akter kontroverznih koncesionih ugovora za više aerodroma u zemljama okruženja, Orlandić je kazao da koliko je njemu poznato, „toga nije bilo“.
„IFC je angažovao eksperte za koje su oni smatrali da su relevatni, oni su napravili nacrt koncesionog akta i ugovora, i o tome treba da se u narednom periodu svi mi ovdje izjasnimo“- zaključio je on.