Opština Tivat nastojaće da u svojim rukama zadrži upravljanje nad dva kapitalna ovdašnja pomorska resursa – gradskom rivom i pristaništem Pine, odnosno gradskom lučicom Kalimanj – najavio je menadžer tivatske Opštine Zoran Petranović.
Marina Kalimanj koja je u aktuelnmom obliku izgrađena osamdesetih godina prošlog vijeka, ima oko 340 vezova za male čamce i brodiće mještana, a svojevremeno je napravljena samodoprinosom građana Tivta. Vlada Crne Gore međutim, uvrstila je tu komunalnu marinu u tzv. luke od lokalnog značaja, čime je JP „Morsko dobro“ (JPMD) dobilo obavezu da Kalimanj stavi na tender i nađe mu koncesironara koji bi njime upravljao pod komercijalnim uslovima. To se međutim, još nije dogodilo, a Tivćani strijepe da će se u takvom razvoju situacije, Kalimanja domoći neki od „biznismena“ koji su već pokazivali interesovanje za gradsku marinu, pa će onda povećanjem cjenovne politike, mali čamci domicilnog stanovništva odavde biti istjerani, a Kalimanj pretvoren u još jednu marinu za kahte i skupe glisere bogatih nautičara. Kalimanjem i gradskim pristaništem Pine proteklih godina na osnovu ugovora sa JPMD, upravljalo je Komunalno preduzeće Tivat.
„Naše preduzeće treba da nastavi da upravlja lučicom Kalimanj, ali to znači da moramo učetsvovati na tedneru za dodjelu koncesije jer je to luka od lokalnog značaja. Namjera nam je da Kalimanj ostane komunalno privezište u najvećem dijelu, a da se po potrebi jedan dio lučice komercijalizuje, kako bi se stvorili uslovi za održivost preduzeća koje bi upravljalo lučicom.”- kazao je Petranović na posjednjoj sjednici SO, ističući da se taj komercijalni dio, odnosi na plovila stranih državljana i nerezidenata Tivta, a koja su već prisutna u Kalimanju, i koja ga pod pravno diksutabilnim okolnostima, koriste pod jednako povlašćenim uslovima kao i domicilno stanovništvo.
U lokalnoj upravi smatraju i da gazdovanje gradskom rivom i pristaništem Pine treba da ostane u rukama grada koji je zajedno sa JPMD, u uređenje rive i kontakt zone u protekle dvije godine uložio preko dva milona eura.
Pine je inače, glavno polazište velikog broja turističkih i izletničkih brodova koji tokom skoro šest mjeseci godišnje, voze turista na izlete zalivom Boke. Samo u tri velika broda koja odavde svakodnevno kreću na krstarenja zalivom – “Le coche d eau”, “Knez Lipovac” i “Vesna V”, dnevno se na Pinima ukrca najmanje 500 putnika.
Potencijal za zaradu je još mi veći kada se ima u vidu da pristaništu Pine pripadaju i sidrišta južno od njega, u akvatorijumu oko ostrva Sveti Marko, a koje tokom sezone sada besplatno koristi veliki broj jahti. Neke od njih poput stranih mega jahti “Seagul II”, “Deja Too”, ovdje besplatno stoje danima, da bi potom nakratko pristale u Porto Montenegru gdje ukrcaju putnike i započnu čarter vožnju od koje država Crna Gora nema nikakve koristi jer se na čarter ne plaća čak ni PDV. Svugdje u svijetu sidrenje broda na zvanično određenom sidrištu plaća se koncesionaru tog pristaništa, pa pred Tivćanima ukoliko i na “papiru dobiju” da su gazde sopstvene gradske rive, stoji lijepa prilika da i grad napokon osjeti opipljivu finansijku korist od brzog razvoja elitnog jahting turizma.