Prema novom Zakonu o lokalnoj upravi, Opština Tivat je sredinom januara za menadžera opštine imanovala diplomiranog ekonomistu Zorana Petranovića.
Petranović je bio dugogodišnji komercijalni, a potom i generalni direktor HTP „Primorje“ Tivat, izvršni direktor trgovačke firme „Mješovito“ iz Herceg Novog, menadžer tivatske poslovnice, odnosno filijale Crnogorske komercijalne banke u Kotoru.
Boka News: Možete našim čitaocima približiti funkciju menadžera opštine?
Petranović: Svako uspješno preduzeće ima ljude koji razvijaju i vode biznis, tako i opština treba nekoga ko će taj biznis razvijati i usmjeravati dalje, to je menadžer opštine. Djelovanje menadžera prevashodno se odnosi na planiranje, učestvovanje u izradi i donošenju razvojnih projekata opštine Tivat, stvaranje uslova za nove investicije te u tom smislu vodimo razgovore o izradi višegodišnjeg investicionog plana koji bi trebao da bude jedan osnovni dokument razvoja i investiranje Opštine Tivat u narednom petogodišnjem periodu. Kao menadžer opštine za svoj rad sam direktno odgovoran gradonačelniku.
Jedna od mojih dužnosti je da stvaram uslove za ekonomski razvoj malog i srednjeg biznisa, za uklanjanje biznis barijera i u tom smislu moje je mišljenje da se pokuša mali i srednji biznis u Tivtu ojačati. Svjedoci smo da je nekoliko jakih privrednih subjekata, industrijskuih subjekata u Tivtu ugašeno, kao što je Remontni zavod “Sava Kovacevic”, kao što je “Račica” i tako dalje, gdje je radilo vise od hiljadu radnika. Nakon toga su ralizovani neki projekti u turizmu koji nijesu zaposlili ni blizu toliko radnika koliko je radilo tada i da je stopa nazaposlenosti u našoj opštini nesto preko 14%, odnosno nešto iznad prosjeka u Boki. Možemo reći da se mali i srednji biznis koji se potencira na cijeloj teritoriji Crne Gore, u našoj opštini nije zaživio i nije u dovoljnoj mjeri razvijen.Već radimo na tome da pokušamo određenim mjerama i sugestijama razvijati mali i srednji biznis.
Boka News: Po novom investicionom planu gdje vidite Tivat u narednom peridu?
Petranović: U Tivtu su se desile i dešavaju se krupne investicije u oblasti turizma. Strani investitori su tu, Luštica Bay, Porto, Katar Diar, tako da je u tom dijelu privlačenja stranih investitora značajan posao odrađen. Ono što je ostalo i na čemu opština Tivat treba da radi je poboljšanje infrastrukture u prvom redu. To je saobraćajna infrastruktura, vidimo u kakvom su stanju putevi u našem gradu, završena je javna rasprava i usvojen je elaborat o regulisanju parkinga u centru grada, kao i ostali projekti koji bi trebali da povećaju kvalitet usluga.
Opština Tivat je u tom pogledu napravila određene iskorake koji je svrstavaju u red najrazvijenijih opština u Crnoj Gori. U prvom redu mislim na izradu planske dokumentacije. Tivat je usvojio Prostorni plan opštine, to je prvi plan koji je donjet u okviru svih opština u Crnoj Gori, i na osnovu njega su donjeti detaljni urbanistički planovi za najveći dio teritorije Tivta. U tom dijelu su stvoreni opšti uslovi za investitore.
Ono što je limitirajuće jeste da osnovne lokacije koje opština Tivat ima, nijesu njeno vlasništvo. To su uglavnom bivši objekti Vojske Jugoslavije koje su pripali državi Crnoj Gori, dakle, Vlada raspolaže sa njima, ili su objekti u zoni Morskog dobra. Te lokacije su obuhvaćene planskom dokumentacijom, ali opština Tivat nema ingerencije da vodi konkretne razgovore. Ima mogućnost predlaganja Vladi u smislu kandidovanja tih lokacija i stvaranje uslova da se investitori pronađu, ali neposredno ne može da vodi razgovore.
Lokacija Ostrvo cvijeća je u nadležnosti Ministarstva finansija i Mitropolije crnogorsko-primorske. U tom dijelu je napravljena državna studija o lokaciji, isto se odnosi i na Župu, dakle planska dokumentacija je završena, međutim, opština Tivat osim određenim sugestijama i razgovorima sa vlasnicima tih lokacija, ne može da postigne da se one na određeni način više valorizuju. Slično je i sa lokacijom Svetog Marka gdje projekat stoji i ništa se ne dešava. Trenutno, sa predsjednikom opštine pokušavamo da stvorimo uslove za razvoju sportske infrastrukture u Tivtu, prvenstveno mislim na terene fudbalskog kluba “Arsenal” koji su u dosta lošem stanju . S jedne strane imate Porto Montenegro a sa druge glavni gradski stradion koji već dugi niz godina nije u stanju u kojem bi trebalo da bude. Želimo da povratimo imidž Tivta kao grada koji može da posluži kao baza za pripreme sportskih klubova i vidimo to kao mogućnost da se i preko zime privuku turisti u naš grad.
Boka News: Autobuska stanica se gradi uskoro i hotel, ali na toj lokaciji je veliko neprmjereno naselje romske i egipćanske (RE) zajednice ?
Petranović: Kao što znate, na staroj Račici je predviđen hotel sa četiri zvjezdice koji će raditi investitor koji je suinvestitor Autobuske stanice, Franca Mesopromet Bijelo Polje i ti radovi bi trebali za par mjeseci da započnu, a samim tim i potreba za rješavanjem problema naselja na samoj Račici. Dobro ste primijetili da postoji sjaj i bijeda koji su nasljeđe nekog vremena koje je za nama i sigurno je da u nekoj bliskoj budućnosti to treba i da rješavamo. Mi trenutno nemamo konkretno rješenje. Vođeni su neki razgovori sa ministrom Numanovićem. Čeka nas taj problem koji treba uskoro da se riješi, a mislim da konkretno rješenje još nije ponuđeno.
Boka News: Kao menadžer predlažete riješavanje problema i unutar organa lokalne uprave ?
Petranović: Funkcija menadžera nije vezana samo za investicije, ono je vezano za funkcionisanje opštine i samim time i odredjene probleme koje vidim u funkcionisanju gradske uprave, predlažem predsjedniku odredjena rješenja u tom dijelu. Imamo redovne kolegijume koje održavamo sa glavnim administratorom kada razmjenjujemo mišljenja o svim aktuelnim problemima, od inspekcijskih pa do ostalih nadležnosti opštine.