Asfaltiraju se prvi kilometri bulevara Tivat – Jaz. Riječ je projektu na kojem je kao podizvođač angažovana kompanija Bemax, zadužena za više od pola puta. U toj kompaniji kažu da, što je do njih – radi se na vrijeme. Međutim, problema na terenu ima, na koje oni, kao podizvođači, ne mogu da utiču. Riječ je o neriješenim imovinsko pravnim odnosima, zatim o tehničkim pitanjima koje treba da rješavaju opštine kroz koje će bulevar prolaziti.
Kilometar po kilometar, prvi je već asfaltiran na bulevaru Tivat Jaz… uskoro će biti presvučena još tri od 16,3 kilometra jedne od najfrekfentnijih saobraćajnica u Crnoj Gori, budućeg bulevara, koji prolazi preko teritorije tri opštine – Tivat, Kotor i Budvu. Šef gradilišta, Novo Jokić, iz kompanije Bemax kaže da, što je do njih, ide po planu.
“Trenutno na dionici, koju izvodi Bemax, radovi teku planiranom dinamikom, dosta dobro. Na preostalom dijelu bulevara radimo grube građevinske radove, široke iskope, nasipe i radove na armirano betonskim konstrukcijama,” kaže Jokić.
Komapnija Bemaks, kao podizvođač radova kineske kompanije Shandong High speed, zadužena je za 9,7 kilometara puta. U Bemaxu kažu da su se organizovali tako da ne smetaju saobraćaju, koji funkcioniše bez zastoja u oba smjera. No, problema na terenu ima.
“To su problemi na koje mi kao podizvođač ne možemo da utičemo: neriješeno imovinsko pravni odnosi i neriješena tehnička pitanja o postojećim instalacijama. Konkretno, Vodovod Kotor, ne izmiješta svoje postojeće intalacije i samim tim otežava izođenje naših radova. Ti problemi počinju na petom kilometru bulevara i takvi su sljedeća dva kilometra prema Budvi, od raskrsnice za Bigovo,” isitče Jokić.
Rok do kada bulevar, koji će povezati tri opštine, treba da bude gotov je januar 2026. godine.
“Ovih 9,7 kilometara, koliko je Bemax ugovorio, gotovo sa sigurnošću možemo reći da će, ako se riješe problemi na koje ne možemo da utičemo, biti završeni u roku,” kaže Jokić.
Plan je i da kada magistrala bude rekonstruisana u bulevar, put od aerodroma Tivat bude rasterećeniji. Projekat je vrijedan 54 miliona eura, a novac je obezbijeđen kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj.