Izvještaj o postupanju po upravnim stvarima za prošlu godinu koji je uradilo Ministarstvo javne uprave Crne Gore, pokazuje da je jedna od lokalnih uprava koje su u proteklih par godina najbrže rasle u broju zaposlenih – Tivat, istovremeno i daleko najneefikasnija administracija u državi.
Tokom prošle godine Opština Tivat i njene javne ustanove i preduzeća vodile su ukupno 55.850 upravnih postupaka, od čega 25.0002 po zahtjevima građana, a 30.848 koje su same pokrenule po službenoj dužnostui. U zakonskom roku riješeno je samo 27.012 predmeta po čemu Tivat ima ubjedljivo najmanji procenat ažurnosti u obavljanju upravnog postupka od svih gradova u Crnoj Gosi od samo 49,9% jer je neriješeno u zakonskom roku lani ostalo čak 26.975 postupaka. U toj kategoriji Tivat se ne može mjerioti čak ni sa nedavno formiranim novim opštinama ui Crnoj Gori – Tuzima, odnosno Gradskom opštinom Golubovci koje su takođe imaju relativno visoke procente u zakonskom roku nezavršenih upravnih postupaka, ali su čak i te dvije lokalbne samouprave sa procentom od 70, odnosno 68 odsto u zakonskom rioku završenih postupaka, ipak daleko efikasnije od Tivta.
„Efikasnost i ažurnost javnopravnih organa je na zadovoljavajućem nivou s obzirom da se najveći broj postupaka okončava u zakonskom roku, a najčešće se kod rješavanja po zahtjevima za izdavanje uvjerenja o kojim organ ima službenu evidenciju, uvjerenja izdaju istog radnog dana. Nepostupanje u skladu sa načelom efikasnosti zbog prekoračenja zakonskog roka postoji u upravnim postupcima u kojim javnopravni organi pribavljaju podatke po službenoj dužnosti od državnih organa.”- tvrde ipak iz tivatske administarcije koju predvodi gradonačelnik Siniša Kusovac (DPS) u tekstualnom dijelu izvještaja koga su dostavili Ministarstvu javne uprave.
Iz opštionske administracije kažu da najveći udio u predmetima nezavršenim u zakonskom roku u Tivtu imaju predmeti koji se odnose na rješavanja po zahtjevima za legalizaciju bespravnih objekata (1.714) i na rješenja o porezu na nepokretnosti i preduzimanje prinudne naplate poreske obaveze (773).
Ipak i pored ovako lošeg rada lokalne administarcije, građani Tivta lani su na lokalnom nivou podnijeli samo 155 žalbi na rezulate njenog upravnog postupanja. Glavioj administratorki Opštine Mariji Sijerković (DPS) podnijeto je 130 žalbi, od čega je ona u roku uspjela riješiti 120, tri po isteku zakonksog roka, a sedam žalbi podnešenih u 2018. još nije bilo riješeno na kraju prošle godine.
Zabrinjava i podatak da je ukupan broj lani poništenih prvostepenih rješenja u postupcima po žalbama kod drugostepenih organa Opštine Tivat iznosio čak 48,68 %, pri čemu su najvećim dijelom poništavana poreska rješenja sa razloga procesne prirode, te zbog nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja. To nameće zaključak da lokalna DPS-SD-HGI administracija koja je više nego udvostručena u broju zaposlenih u Opštini u protekle tri godine, i pored toga i dalje vrlo neefikasna, ali očigledno i nedovoljstno stručna da na adekvatan načinj obavlja svoj posao.