Ministarstvo održivog razvoja i turizma (MORT) izdao je kompaniji “Adriatic Marinas – Porto Montenegro” upotrebnu dozvolu za “2 B” fazu proširenja marine u Tivtu koja je završena pred početak ljetnje turističke sezone, tek 29.septembra ove godine.
Riješenjem od 29.septembra kojeg potpisuje generalni direktor Direktorata za građevinarstvo u MORT-u Danilo Gvozdenović, Porto Montenegro je dobio upotrebnu dozvolu za “izgrađene objekte luke nautičkog turizma (marine) – ekstenziju gata 1, gat F i gat Bs, kao i objekata izgrađenim na ekstenziji gata 1, gatu F i gatu Bs, sekcija II b u zoni M2 u zahvatu Državne studije lokacije Arsenal”. Svi ti objekti inače, završeni su još sredinom juna od kada se nesmetano koriste, iako za njih nije formalno dobijena upotrebna dozvola. Na tim objektima ljetos su vezivane brojne velike jahte, a infrastruktura koja u tom momentu nije imala upotrebnu dozvolu, korišćena je od 4.do 7. septembra i za održavanje prvog MYBA sajma superjahti na obali Jadrana.
Sudeći prema riješenju o izdavaju upotrebne dozvole, Porto Montenegro se za zahthevom za njeno dobijanje resoru ministra Branimira Gvozdenovića obratio 2.septembra i dopunio ga 15.septembra. MORT je ekspresno, već 16.septembra na predlog Porto Montenegra, donio riješenje o imenovanju Instituta za razvoj i istraživanja iz Podgorice za vršioca tehničkog pregleda radova izvedenih na dogradnji preko 350 metara dužine nove operativne marine u Tivtu obale sa nekoliko desetina novih vezova za jahte i ostalom infrastrukturom. Institut je taj posao završio u ekspresnom roku i dostavio izvještaj o tehničkom predgledu MORT-u koje je, 29.septembra izdalo Porto Montenegru upotrebnu dozvolu. Zanimljivo, u riješenju koje potpisuje Danilo Gvozdenović nije navedeno kojeg je tačno datuma u spetembru ove godine, Institut izradio izvještaj o obavljenom tehničkom pregledu broj 03-2237/2, a koji je u arhivi MORT-a zaveden 28.septembra!
To inače, nije prvi slučaj da se država ovako “komotno” odnosi kada je investicioni projekat kanadskog milijardera Pitera Manka u pitanju. Porto Montenegro tako je na primjer, upotrebnu dozvolu za prošle godine napravljenu 2A fazu marine u Tivtu dobio tek 8.oktobra ove godine, iako se ona prije toga nesmetano koristila godinu dana. MORT Branimira Gvozdenovića je početkom ove godine, Porto Montenegru, izdao i građevinsku dozvolu za gradnju helidroma u sjeveroistočnom kompleksu elitnog tivatskog nautičlkoig naselja, iako za to u važećoj planskoj dokumentaciji nema nikakvog osnova.
Prema članu 70. Zakona o uređenju prostora i izgradnji objekata, korićenje objekata dozvoljeno je tek nakon pribavljanja upotrebne dozvole. Po članu 153 istog zakona, inspektor za građevinarstvo dužan je da zabrani korišćenje objekta za koji nije izdata upotrebna dozvola, što se u ovom slučaju nije dogodilo. Po članu 154 zakona, inspekcija je bila dužna da „Adriatic Marinasu“ zbog otpočinjanja korićenja objekta bez upotrebne dozvole, „odreže“ novčanu kaznu koja se kreće od 2 do čak 40 hiljada eura, ali ni to nije urađeno.