17.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Portu za petinu skuplje komunalije kada ih konačno bude platio

Porto Montenegro – foto Porto Montenegro

Nakon što je lokalni parlament na sjednici prošle nedjelje usvojio novu Odluku o naknadi za komunalno opremanje građevinskog zemljišta, a na koju je konačno, poslije skoro polugodišnjeg čekanja, napokon dobijena saglasnot Vlade premijera Zdravka Krivokapića, lokalna uprava Tivta stvorila je formalne preduslove da uveća iznos ove takse za gradnju novih objekata u jednom od najelitnijih kompleksa u gradu – ultraluksuznom turističkom rizortu Porto Montenegro.

Naime, po novoj odluci, Porto Montrenegro će, prvi put od kada je 2007. počela izgradnja tog ultraluksuznog i skupog kompkesa nekretnina za prodaju na tržištu i izdavanje, biti uvršten u najskuplju, tzv. Ia zonu za obračun i naplatu komunalija u Tivtu. Voljom dosadašnjih DPS-om predvođenih gadskih vlasti, Porto Montenegro je kada je ova dadžbina u pitanju, svih ranijih godina bio uvršern u jeftiniju, tzv. prvu zonu pa je Porto Montenegro u bio „jedan stepen niže” na ljestvici za obračun i naplatu komunalija, te je bio u rangu objekata koji se grade u centru Tivta ili obalnom pojasu Lepetana, Donje Lastve, Župe i Bonića. Sada to više neće biti slučaj pa će Porto Montenegro plaćati za oko 20 odsto veće iznose komunalija nego što je to bilo ranije.

Budući da ta kompanija još nije platila komunalije za novi reziderncijalno-poslovni kompleks Boka Plece od oko 75.000 kvadrata a koji je počela da gradi prije nekoliko mjeseci, sada će Adriatic Marinas kao investitor Porto Montenegra, morati da u gradsku kasu uplati skoro 2,3 miliona eura, umjesto oko 1,8 miliona koliko joj je ilo obračunatio prije par mjeseci i koje je ona tada, navodno bila spremna da odmah isplati.

Međutim, do konačnog potpisivanja tog ugovora između Porto Montenegra i Opšti koji je bio najavljivan za drugu polovinu maja i fazne isplate ovog novca nije došlo, pa će sada, nakon stupanja na snagu nove Odluke o komunalijama, Porto morati da plati više. Ipak, za sada nema naznaka da će se to u skorije vrijeme desiti jer se Adriatic Marinas poziva na ugovor o prodaji Arsenala iz 2006. koji su potpisali tadašnji vlansik te kompanije Piter Mank i tadašnji premijer Milo Đukanović (DPS) a koji je ovom investitotru mimo i tada i sada važećih zakonskih propisa, dao mogućnost da izbjegava plaćanje ukupno skoro 12 miliona eura komunalija gradu Tivtu. Bivša lokalna vlast predvođena DPS-om je tako je 2018. Portu formalno oprostila do tada dospio dug za komunalije od 5,6 miliona eura.

Agencija za tzaštitu konkurencije koja je u oktobru 2019. pod pritiskom delegacije EU u Crnoj Gori koja je smatrala da se ovdje radi o nedozvoljenoj državnioj pomoći Adriatic Marinasu, pokrenula ispitni postupak, do danas ga još nije okonača iako je po zakonu, AZZK to morala da uradi u roiku od godinu dana.

Iako nije platio milionske komunalije jer tvrdi da je na taj način iskompenzovao neulaganje Opštine u izgradnju nove infrastrukture na području Porto Montebnegra, Adriatic Marinas se međutim, kao svoja osnovna sredstva koristi novu putnu, vodovodnu, elektro i drugu infrastrukturu na lokaciji bivšeg Arsenala, te na njoj stiče novu poslovnu dobiti jer se preko te infrastrukture npr, ta firma registrovala za ovlašćenog snabdjevača električlnom energijom, odnosno vodom i koju ona Adriatic Marinas znatno skuplje naplaćuje svojim klijentima, iako bi ta infrastrukltura, ako se povrdi lergalitet opraštanja duga Porta od 5,6 miliona ezura prema lokalnoj upravi, ipak morala biti vlasništvo Opštine Tivat, a ne te kompanije.

Pregovori aktuelnog rukovodstva Opštine Tivat predvođenog gradonačelnikom Željkom Komnenovićem (NP) sa izvršnim direktotrom Adriatic Marinas Dejvidom Margasonom oko riješavanja ovog problerma i konačne naplate od Porto Montenegra komunalija koje plaćaju svi ostali investitori novih objekata u Tivtu, do sada nisu urodili plodom. Kako nezvanično saznajemo, iz Opštine su stoga tražili da se o ovome razgovara direkto sa predsjednikom korporacije ICD iz Dubaija, koja je vlasnik Adriatic Marinasa, šeikom Mohamedom Al Šajbanijem. Ipoak,. Umjesto toga je iznenada u Dubai na sastaaki sa ICD-om otputovao ministar ekonomskog razvoja Crne Gore Jakov Milatović, a da on prethodno nije konsultovao Opštinu Tivat u vezi njenih stavova i interesa grada u riješavanju problema koji se mjeri milionima eura javnog novca.

Koliko je situacija komplikovana, potvrđuje i detalj da je početak investicije drugog investitora – kompanije Centurion Investments and Development iz Bara koja na svojim parcelama na prostoru zahvaćenom Državnom studijom lokacije za Porto Montenegro treba da gradi rezidencijalno-poslovni kompleks površine skoro 11.700 kvadrata, sada zavisi od dobre volje Adriatic Marinasa hoće li joj dozvoliti izgradnju pristupne saobraćajnice tom kompleksu, a koja po DSL, prolazi kroz teritoriju datu u 90-to godišnji zakup Adriatica Marinasu. Zbog toga što im Opština za sad ne može obezbijeduti taj planskim dokumentom predviđeni put, iz Centuriona su odložili početak svoje investicije, pa lokalna uprava Tivta zbog toga do sada  nije mogla naplatiti i oko 800 hiljada eura komunalija od te kompanije.

Inače, po novoj Odluci o naknadi za komunalno opremanje građevinskog zemljišta, prosječni troškovi komunalnog opremanja u opštini Tivat na nivou svih šest odlukom definisanih zona iznose 172,3 €/m2. Za površine objekata preko 250m2, naknada za komunalno opremanje građevinskog zemljišta u najskupljoj Ia zoni iznosi 210€/m2, u I zoni 172€, u II zoni 138€, u III zoni 104€, u IV zoni 86€, a u V zoni 60€/m2. Iznos ove naknade umanjuje se u određenim procentima, između ostalog, za objekte neto površine do 150m2 kojima se rješava stambeno pitanje (50%), za objekte u biznis zoni (50%), za otvoreni prostor na parceli koji je projektovan za obavljanje djelatnosti (50%), rekonstrukciju objekata u kulturno-istorijskim cjelinama (80%), garaže i vjerske objekte (80%).

Gradonačelnik Komnenović je kazao da se sa Odlukom kasnilo zbog adminisgtrativne procedure i da ona već sada nije perspektivna, imajući u vidu novo zakonsko rješenje o gradskim taksama koje se najavljuje za septembar.

Prostor ipak, moramo štititi kako znamo i umijemo, i moramo se boriti za što više zelenih površina. Previše smo prostora dali za nekretnine i stanove, a premalo ostavili za gradsku infrastrukturu.”- rekao je Komnenović najavljujuči izradu novog Prostorno-urbanistićkog plana Tivta kroz koji lokalna uprava namjerava realizovati važne infrastrukturne projekte sa cilje stvaranja uslova za bolji život građana.

Izvor:S.L.

Najčitanije