11.7 C
Kotor

Slušaj online radio

Predstavljen projekat “Wine of Montenegro” – Vinski turizam u Crnoj Gori tek u začetku, potencijal ogroman

Vino

Projekat Wine of Montenegro, u okviru kojeg su kreirane online platforma i vodič koji povezuju proizvođače vina i turističke radnike, ima za cilj unapređenje crnogorskog vinskog turizma.

U Evropskoj kući je u ponedjeljak predstavljen projekat Wine of Montenegro koji je finansirala Evropska unija (EU), sa ciljem podrške razvoju crnogorskog vinskog turizma.

Kako je saopšteno, vinski turizam u Crnoj Gori tek je u začetku, a potencijal koji nudi je ogroman.

Trenutno samo nekoliko crnogorskih vinarija u svojoj ponudi ima klasične turističke proizvode, dok u najrazvijenijim svjetskim vinskim regijama i kod vodećih vinskih brendova, vinski turizam generiše gotovo polovinu prihoda.

Rastuća popularnost vinskog turizma od samog početka dokaz je njegovog potencijala i sve veće potražnje za autentičnim iskustvima.

Platforma Wine of Montenegro je digitalni alat namjenjen promociji domaće vinske industrije, crnogorskih vinarija, vinskih tura i sveukupne eno-gastronomske ponude Crne Gore.

– Osmišljena je kao pokretač rasta i dugoročni alat za izgradnju vinskog brenda Crne Gore, sa ciljem pozicioniranja crnogorskih vinarija među svjetske pametne turističke destinacije. Projekat i platforma imaju zadatak da digitalizuju, diversifikuju, centralizuju i na efikasan način plasiraju crnogorsku eno-gastronomsku ponudu i vina – navodi se u saopštenju.

Ključni ciljevi vodiča uključuju edukaciju i podizanje svijesti među proizvođačima vina i turističkim operaterima o važnosti vinskog turizma, kao i stvaranje jedinstvene, autentične i visokokvalitetne vinske turističke ponude u Crnoj Gori.

Takva ponuda ima za cilj privlačenje posjetilaca iz cijelog svijeta, povećanje prihoda vinarija i pozicioniranje Crne Gore kao istaknute vinske destinacije, pri čemu se poštuju kulturno nasljeđe i prirodni resursi.

Profesor sa Ekonomskog fakulteta, Dejan Melović, vjeruje da Crna Gora ima svoje zasluženo mjesto u svijetu vinskog turizma.

Prema njegovim riječima, vinski turizam je u posljednjih deset godina doživio veliki rast i danas podrazumijeva mnogo više od obilaska vinarija i degustacija vina.

Otvaranje vinarije Storia di Pietra
– Danas se poseban naglasak stavlja na kulturno nasljeđe i autentična iskustva. Tu su gastronomija uparena sa vinom, raznovrsni sadržaji i autentičnost lokalnog podneblja. Sve više se promoviše i održivi turizam, sa naglaskom na očuvanje biodiverziteta – rekao je Melović.
Enolog Anastasija Kačurina, koja se već četiri godine bavi i vinskim turizmom, smatra da crnogorska ponuda, iako raznovrsna, mora da se usmjeri na detalje.
Ona je objasnila da je kvalitet u detaljima – potrebno je razviti ne samo autentični identitet, već i obratiti pažnju na svaki aspekt ponude.
– Ljudi koji predstavljaju turistički proizvod moraju biti edukovani i spremni da posjetiocima ponude sve što vinski turizam može pružiti – rekla je Kačurina.
Vinar Dejan Keković podijelio je svoje iskustvo s vinskim turizmom, napominjući da je tokom proteklog perioda 40% prihoda njegove vinarije dolazilo od prodaje vina, dok je 60% dolazilo kroz vinski turizam i prateće aktivnosti.
Na panelu su takođe razmatrane prepreke, novine u vinskoj industriji, kao i mogućnosti za zaštitu autohtonih crnogorskih sorti grožđa.
Izvor:MINA

Najčitanije