18 C
Kotor

Slušaj online radio

Priče koje motivišu: Kako je Ana napravila „Špajz“ uz pomoć EU

Priče koje motivišu: Kako je Ana napravila „Špajz“ uz pomoć EU
Kako je Ana napravila „Špajz“ uz pomoć EU

U vremenu kada preduzetništvo često zahtijeva hrabrost, istrajnost, ali i značajna finansijska sredstva, podrška pravih partnera može biti ključ uspjeha. Evropska unija kroz različite projekte, usmjerene na osnaživanje žena, omogućuje upravo to – prilike da žene razviju svoje poslovne ideje, steknu potrebne vještine i osiguraju ekonomsku nezavisnost.

Baranka Ana Đikanović uspješno vodi „Špajz“, prodavnicu domaće hrane. Njena preduzetnička priča ne bi bila moguća bez podrške Evropske unije kroz projekat „Vještine za posao Albanija – Crna Gora“, koji joj je omogućio nabavku neophodne opreme.

„Imala sam ideju, ali bez ozbiljnije finansijske podrške ne bih mogla da je realizujem. Evropska unija mi je kroz ovaj projekat omogućila da nabavim rashladne vitrine, mesoreznice i štampače – sve ono što mi je bilo potrebno da pokrenem posao“, kaže Ana.

Iako ranije nije bila upućena u mogućnosti finansiranja žena preduzetnica, Ana je zahvaljujući ovom projektu otkrila koliko su ovakve prilike značajne.

„Iskustva nikakvog nisam imala, prvi put sam se prijavila na taj poziv i to je nešto što mi je lično puno značilo. Nisam bila upućena da postoje ta sredstva, da uopšte mogu da se finansiraju žene. Onda, kada ste vi ušli u cijelu priču i umrežavanje žena, to je dobilo sasvim drugi smisao“, objašnjava Ana.

Za Anu, podrška Evropske unije nije bila samo finansijska – ona joj je omogućila da svoju ideju pretoči u uspješan posao i prepozna važnost međusobne saradnje žena u preduzetništvu. Posebno joj je značilo što je svaki korak u pisanju projekta i realizaciji mogla da provjeri sa mentorom, koji joj je pružao smjernice, savjete, pa je lakše planirala razvoj biznisa i izbjegla potencijalne greške. Razmišljala je kako da svojom idejom pomogne i drugim preduzetnicima.

Kako je Ana napravila „Špajz“ uz pomoć EU

„Ovo je prije svega prodavnica domaće hrane, nešto što sam, iz iskustva, znala da fali Baru. Kada govorimo o domaćoj hrani govorimo o proizvodima sa ruralnih gazdinstava Crne Gore. Proizvodi  koji se teže plasiraju, a koji su jako kvalitetni, uopšte potrošači teže dolaze do tih proizvoda. I prepoznali smo da nedostaje veza između proizvođača i potrošača na barskom tržištu i spojili smo dobre proizvođače i plasirali ih ovdje, “ objašnjava Đikanović.

Ana nije jedina žena koja je uz podršku EU ostvarila svoju preduzetničku viziju. Kroz projekte kao što su Stronger, Wool, Skilled Women’s Workforce for Better Future, Zanatlija ili Ženska strana kvaliteta, mnoge žene su dobile priliku da steknu nova znanja, osnuju biznise i osiguraju stabilnu budućnost za sebe i svoje porodice.

Ove inspirativne priče dokazuju da kada žene dobiju priliku, one ne samo da ostvaruju svoje snove, već i doprinose razvoju svojih zajednica.

Ovo je jedna od četiri priče, u okviru kampanje Ministarstva evropskih poslova povodom Dana žena, nastale kroz projekat EU4ME, uz finansijsku podršku Evropske unije.

Najčitanije