Izvršni direktor švajcarske kompanije Orascom Development Holding, Samih Saviris danas je u Londonu govorio na Evropskoj konferenciji o investicijama u hotelsku industriju (Hot.E), u okviru prezentacije investicionih potencijala u Crnoj Gori, koja je organizovana pod nazivom “Special Pre-Conference Session – A focus on Montenegro”.
Tivat je motor crnogorske turističke ekonomije, ali mu treba više pažnje kako bi još napredovao, ocijenio je Samih Saviris.
On je predstavio iskustva te kompanije kada je u pitanju investicioni ambijent u Crnoj Gori ocijenivši ga transparentnim, a crnogorski grad Tivat, “motorom ekonomije”.
“Tivat je motor crnogorske turističke ekonomije ali Tivtu treba više pažnje, kako bi još napredovao. Treba nam bolja povezanost vazdušnim putem, za početak, treba dozvoliti i noćna slijetanja što će napraviti veliku razliku”, rekao je on.
Prema riječima Saviris, u Luštica Bay-u imali su malo sporiji početak, pošto su pokrenuli projekat u periodu finansijske krize.
“Međutim, moram da kažem da je ova godina bila veoma dobra godina za nas, i veoma je ohrabrujuće da vidimo da naši prvi vlasnici stanova uživaju u svojim novim domovima”, rekao je Saviris.
Iz komapnije Luštica Divelopment podsjetili su da Orascom u Tivtu razvija integrisanu tirističku destinaciju Luštica Bay, procijenjenu na 1,1 milijardu EUR, što je čini najvećom grinfild /greenfield/ investicijom u ovom dijelu Evrope.
“Luštica Bay će ponudit sedam hotela, dvije marine, profesionalni golf teren sa 18 rupa, više od hiljadu apartmana, preko 500 vila i gradskih kuća, trgovačke sadržaje, gradski centar i potrebnu infrastrukturu”, naveli su iz te kompanije.
“Ovo ljeto je i prva operativna sezona turističkog centra budući da je prvih deset zgrada predato vlasnicima, a radovi na izgradnji marine sa 176 vezova se odvijaju po planu”, dodaje se u saopštenju.
Hot.E jedna je od najznačajnijih konferencija na svjetskom nivou posvećenih isključivo investicijama u hotelsku industriju, sa sesijama koje se posebno fokusiraju na kapitalna tržišta i investicione mogućnosti u Evropi.
Cilj konferencije je da obezbijedi organizovanu razmjenu informacija i iskustava u toj oblasti i stvori osnove za bolju komunikaciju zainteresovanih subjekata.
Organizator događaja je Burba Hotel Network (BHN), čija mreža uključuje preko 25 hiljada liderskih kompanija u oblasti hotelske industrije iz preko 140 država.
/Mina/