U kompaniji Pomorski saobraćaj doo Herceg Novi nastavlja se aktivnost progona zaposlenih koji su članovi Nezavisnog sindikata u tom preduzeću – saopšteno je to juče iz ove nedavno formirane sindikalne organizacije u privatnoj firmi podgoričkih bitnismena braće Dejana i Dušana Bana i njihovog partnera Željak Mihailovića.
Pomorski saobraćaj ima monopol na jedinoj trajektnoj liniji u državi, Lepetane-Kamenari-Lepetane preko tjesnaca Verige u Boki Kotorskoj.
Iz sindikata su pojasnili da je, nakon što je nedavno predsjednik sindikata, Ivan Vučinović prebačen na drugo, lošije, radno mjesto kao „službenik za evidenciju strukture prometa na terenu“, i Marko Vuković koji još od 2008. u Pomor skom saobraćaju radi kao mornar na trajektima, dobio isti Aneks ugovora o radu.
„Vukoviću je odmah nakon odbijanja da potpiše sporni ugovor kojim se traži da zaposleni priznaju da nemaju nikakva potraživanja prema firmi po prethodnom ugovoru, poštom stiglo preporučeno pismo gdje se navodi da je preraspoređen na radno mjesto „službenik za evidenciju strukture prometa na terenu“. Nakon toga, protiv Vukovića je pokrenuta disciplinska mjera zbog banalnosti, a sve u cilju sa se „slomi“ sindikat. Očigledno je da se nastavlja odmazda protiv onih koji su se usudili usprotiviti se i ne potpisati sporni ugovor, a još se učlaniti u sindikat“- stoji u saopštenju Nezavisnog sindikata Pomorskog saobraćaja.
Ističu da radno mjesto „službenik za evidenciju strukture prometa na terenu“ ne pokriva nijedno lice u toj kompaniji poslednjih minimum 10 godina i „očigledno je da su to kazneni poslovi namijenjeni neposlušnima.“ Radno mjesto „službenik za evidenciju strukture prometa na terenu“ je u odnosu na druga radna mjesta u Pomorskom saobraćaju u znatno lošijem položaju i najniže plaćeno.
Predsjednik Sindikata Ivan Vučinović koji je prvi prošle nedjelje odlukom menadžmenta raspoređen na to novo radno mjesto sa nižom platom, prema zamisli čelnika firme, treba da stoji na ulici u Lepetanima ili Kamenarima i da broji automobile koji ne ulaze na trajekt, već nastavljaju dalje putem okolo Kotorskog zaliva.
Nezavisni sindikat se, kako su naveli, obratio Uniji slobodnih sindikata Crne Gore tražeći zaštitu svojih članova, „na šta imaju potpuno pravo, a gdje ih štite sve domaće i strane institucije radnička prava“.
Zakon o radu Crne Gore kaže da „zaposleni i poslodavci imaju pravo da po slobodnom izboru, bez prethodnog odobrenja, osnivaju svoje organizacije i da se u njih učlanjuju, pod uslovima utvrđenim statutom i pravilima tih organizacija. Zaposlenima se međunarodnim i domaćim pripisima jamči sloboda sindikalnog organizovanja i djelovanja, bez prethodnog odobrenja. Takođe stoji da zaposleni neposredno, odnosno preko svojih predstavnika ima pravo na udruživanje, učešće u pregovorima za zaključivanje kolektivnih ugovora, mirno rješavanje kolektivnih i individualnih radnih sporova, konsultovanje, informisanje i izražavanje svojih stavova o bitnim pitanjima u oblasti rada, u skladu sa zakonom“- naveli su iz sindikata Pomorskog saobraćaja, uz napomenu da je po važećim zakonima u Crnoj Gori, ometanje rada i osnivanja sindikalne organizacije, krivično djelo.