Izvršni direktor Aerodroma Crne Gore, Danilo Orlandić, saopštio je će 2018. godina biti godina investicija u crnogorskim vazdušnim lukama.
On je, gostujući u Jutarnjem programu TVCG, rekao da u preduzeću imaju “potpuno razrađen model saradnje sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD)”.
“Moje mišljenje je da što prije uđemo u saradnju sa EBRD. Taj model saradnje sa EBRD znači uzimanje kredita od strane Aerodroma u iznosu od 30 miliona eura. Mi bismo taj projekat, od 54 miliona, svojim sredstvima mogli da iznesemo taj drugi dio investicije, tako da vjerujem da je taj model optimalan u ovom trenutku za državu Crnu Goru. Model koji donosi euro više je optimalan za Crnu Goru”, rekao je Orlandić.
Saopštio je da je jedna britanska analiza pokazala da se jedan euro uložen u Aerodrom Tivat vraća Crnoj Gori skoro pet puta više.
“Treba vidjeti i drugi model koji će se razraditi pa vidjeti što je najbolje”, rekao je Orlandić.
Smatra da bi tivatska vazdušna luka mogla da opsluži znatno veći broj putnika kad bi imali veću zgradu.
“I mi i Vlada trebalo bi pažljivo da donesemo odluku za razvoj Aerodroma Tivat. To nije moguće bez detaljnih analiza. Aerodromi Crne Gore su mnogo uradili na realizaciji jednog od dva moguća modela – jedan je saradnja za Evropskom bankom za obnovu i razvoj, to bi značilo da Aerodromi uzmu kredit i drugi model je eventualna koncesija prilikom uzimanja Aerodroma Tivat u vlasništvo”, saopštio je on.
Govoreći o rastu broja putnika na crnogorskim aerodromima, Orlandić je rekao da je tome doprinijelo “povećanje broja avio destinacija koje smo otvorili”.
Orlandić očekuje da ćemo ove godine imati rekordan broj putnika – više od 2,1 milion.
“U Tivtu smo polovinom septembra imali preko milion putnika, nadam se tom broju u decembru i u Podgorici”, rekao je Orlandić.
Kad je riječ o poslovanju Aerodroma Crne Gore, Orlandić je rekao da je kompanija 2015. imala 26 miliona eura prihoda, godinu kasnije 31 milion eura, dok se ove godine nadaju da će ta brojka biti oko 36 miliona eura.
“Nadam se i siguran sam da će naredna godina biti godina investicija na aerodromima. Došli smo u situaciju da moramo da razmišljamo o novim kapacitetima na oba aerodroma. Prije svega u Podgorici smo pri kraju projektnih zadataka za izgradnju dva privremena objekta montažnog karakteera, gdje bi u vršnom satu mogli da opslužimo 400-500 putnika. Dakle to je novi kapacitet koji bi se gradio pored postojeće zgrade. U Tivtu su problematični kapaciteti, pri kraju smo i tamo da napravimo prirvremeni objekat pored zgrade većih kapaciteta, poput Podgorice. Tu bi mogli 500-600 putnika da smjestimo i to je nešto što bi relaksiralo postojeće kapacitete”, rekao je Orlandić.