Opština Tivat namjerava da do kraja godine u relaizaciju plana unapređenja energetske efikasnosti (EE), uloži ukupno 214.200 eura.
Kako stoji u Planu što ga je napravio opštinski Sekretarijat za zašttitu živortne sredine i unapređenje energetske efikasnosti, od toga će najviše novca – 115.300 eura biti izdvojeno iz budžeta Opštine, iz budžeta lokalnih javnih oreduzeća izvodjiće se 78.900, dok se iz evropskih fondova očekuje još 20 hiljada eura. Novac iz fondova EU prva je tranša međunerodnog prekograničnog projekta unapređenja EE nazvanog “IRENE – Interregional Renewable & ENErgy efficiency network”, vrijednog ukupno 2 miliona eura. Partneri u “IRENE” projektu, pored Opštine Tivat, su Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRA NOVA, Zadarska županija, NVO Eko Centar Delfin iz Kotora, Asocijacija za ekonomski razvoj REDAH i Grad Mostar.
U sklopu tog projekta Opština Tivat će do kraja 2019. dobiti ukupno 320 hiljada eura, a sa tim novcem će se raditi na rekonstrukciji javne rasvjete u širem centru grada, kao i ugradnji solarnih kolektora na sportskoj dvorani Župa za grijanje tople sanitarne vode.
Pored ovih aktivnosti, opštinskim Planom unapređenja EE za 2017. predviđen je i niz aktivnosti na izradi geografskog informacionog sitema o mreži javne rasvjete u Tivtu, zamjena svjetlosnih tijela na javnoj rasvjeti efikasnijim i trajnijim LED svjetlima, postavljanje solarnih kolektora na zgradi Opštine, zanjema kotlovskog postrojenja za zagrijavanje zgrade Centra za kulturu, zamjena dotrajale stolarije na zgradi Komunalnog preduzeća stolarijom koja pruža bolju toplotnu izolaciju, zamjena rasvjetnih tijela u svim zgradama opštinskih službi i lokalnih javnih preuzeća i ustanova, kao i elektrifikacija velikog Gradskog parka efikasnom rasvjetom.
Lokalna uprava do kraja 2017. uradiće i novi trogodišnji Plan unapređenja EE, te donijeti čitav niz stimulativnih fiskalnih mjera kojima će podržati investitore energetski efikasnih i objekata koji koriste obnovljive izvore energije, a sprovodiće se i kontinuirana edukativna kampanja građana.