Predsjednik opštine Tivat Željko Komnenović u četvrtak je razgovarao sa predstavnicima kriznog štaba koji je Ukrajinska Ambasada u Crnoj Gori, nedavno formirala u Tivtu radi pružanja pomoći izbjeglim licima iz te zemlje. Komnenović je prethodne sedmice održao i online sastanak sa Ambasadom, kako bi razmotrili vidove pomoći koje bi Opština Tivat mogla pružiti tim licima. Pored opštinskih predstavnika, sastanku sa kriznim štabom prisustvovali su i predstavnici Crvenog krsta Tivat, tivatske filijale Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore, kao i Odjeljenja bezbjednosti Tivat.
Koordinatorka kriznog štaba Ukrajinske Ambasade za Tivat Viktorija Nistor upoznala je prisutne rukovodioce lokalnih organa i službi sa načinom rada i aktivnostima koje štab sprovodi, a pružanje humanitarne pomoći, posebno u vidu smještaja bila je jedna od glavnih tema razgovora. Komnenović je saopštio da Opština Tivat ne raspolaže smještajnim kapacitetima, zbog čega je u saradnji sa Turističkom organizacijom Tivat pokrenuta inicijativa da se omogući registrovanim izdavaocima privatnog smještaja koji žele da pomognu, da se prijave i ukrajinskim državljanima kojima je to potrebno, ponude svoje kapacitete.
Pored toga, predsjednik opštine je donio odluku da se koordinatorki kriznog štaba besplatno ustupi kancelarija u staroj zgradi Opštine, kao i da se institucionalno pomogne u skupljanju humanitarne pomoći za izbjeglice i ukrajinski narod, za šta će na raspolaganje biti stavljeni i svi opštinski zvanični kanali komunikacije.
Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore, od usvajanja Odluke o odobravanju privremene zaštite licima iz Ukrajine 14. marta, u Crnoj Gori je do sada podnijeto 903 zahtjeva za ostvarenje tog prava, od čega je 617 odraslih a 286 maloljetnih lica. Pored Bara i Budve, Tivat je najčešća destinacija za koju se ova lica odlučuju po dolasku u Crnu Goru. Iz Crvenog krsta Tivat ističu da su do sada ostvarili kontakt sa oko 25 ukrajinskih porodica i pružili im pomoć, pretežno u vidu garderobe. Iz te organizacije navode da su u njihovim prostorijima volonteri na raspolaganju svakog dana u periodu od 8 do 12 časova, dok je dežurni broj telefona uvijek aktivan.