Tivatski ugostitelji danas su imali priliku iznijeti dio problema u vezi dosadašnjeg poslovanja, predsjedniku opštine Željku Komnenoviću. Sastanku koji je održan na inicijativu predsjednika, prisustvovalo je oko 20 ugostitelja, između ostalog članova Udruženja ugostitelja Tivat i Privrednog savjeta koji je formiran u prethodnom periodu. Ugostiteljima su se takođe obratili potpredsjednik opštine Goran Božović i sekretar Sekretarijata za turizam i preduzetništvo Petar Vujović.
„Namjera nam je vrlo otvoreno komunicirati sa vama, sa krajnim ciljem očuvanja zdravog tkiva naše lokalne privrede, a to ste upravo vi i vaši poslovi. Bićemo transparenti, a za svaku planiranu aktivnost nužna nam je povratna informacija, koju nam samo vi možete pružiti“, rekao je predsjednik opštine, pozdravljajući prisutne.
Problemi sa kojima se sučavaju ugostitelji, po njihovim riječima, izazvani su aktuelnom epidemijom koronavirusa, ali i sistemskim manjkavostima. „Podrška koju su do sada pružile Opština i Država jednostavno nisu dovoljne“, kazao je Tonći Francesković ispred Udruženja ugostitelja Tivta. „Hrvatska je odličan primjer u smislu mjera kojima je pomogla svoje ugostitelje, a samo neke od njih su potpuno ukidanje pdv-a i drugih nameta države do ljeta 2021. godine, ali i subvencija u iznosu od 900€ po zaposlenom. Da li Opština može razmotriti dodatnu fleksibilnost kada je u pitanju naplata odvoza smeća, snabdijevanja vodom, nižih komunalnih taksi?“, upitao je on dodajući da je značajan problem činjenica da „svi služe sve“, u smislu nelojalne konkurencije i nepostojanja prepoznatljivog ugostiteljskog proizvoda koji bi pomogao daljoj afirmaciji Tivta kao destinacije.
Ugostitelji su istakli i problem nemogućnosti dobijanja kreditne podrške kod komercijalnih banaka i IRF-a, kao i postojanja ograničenja u zaduživanju ugostitelja i drugih turističkih djelatnika.
„Većina ovih problema nije u našoj ingerenciji, ali nas ovo apsolutno ne abolira od odgovornosti, da kao odgovorna lokalna uprava preduzmemo određene korake i pružimo vam podršku. Podsjetiću da smo od 2016. godine imali sastanke koji su rezultirali dobrom saradnjom. Ova je praksa, na žalost, kasnije prekinuta i treba je ponovo obnoviti. Opština nije kreditna ustanova, ali postoje određene aktivnosti čije ponovno aktiviranje možemo razmotriti, poput opštinskog mikro-kreditnog fonda kojim se pruža mogućnost subvencioniranja kamate“, kazao je Petar Vujović.
Ugostitelji koji rade u objektima na Seljanovu, kao poseban problem su istakli radove na izgradnji Regionalnog vodovoda za Herceg Novi, koji mjesecima unazad ometaju redovno funkcionisanje građana i rad objekata.
Potpredsjednik opštine Goran Božović je istakao da nova uprava pruža ruku saradnje ugostiteljima, da je od velike važnosti svaka informacija koju uprava dobije sa terena i da će se sa posebnom pažnom razmotriti svi aspekti u kojima Opština Tivat direktno može pomoći i podržati zahtjeve ugostitelja.
„Izvjesno je da nam je potrebno određeno vrijeme za konsolidaciju, međutim određeni problemi će se rješavati odmah, a jedan od tih je upravo komunikacija i insistiranje na poštovanju svih rokova kada su u pitanju pomenuti građevinski radovi na Seljanovu“, dodao je on.
Neki od problema koje su ugostitelji istakli jesu i nepostojanje kanalizacionog sistema u Donjoj Lastvi, nedostatak parking prostora u Donjoj Lastvi i na Seljanovu, problemi prilikom licitacije zakupa opštinskih poslovnih prostora, visok iznos turističke takse i članstva koje ugostitelji plaćaju lokalnoj Tuirstičkoj organizaciji.
Predsjednik opštine je obećao posvećenost rješavanju problema ugostitelja kroz zajedničko istupanje i djelovanje, te ja zamolio Udruženje da dostave u pisanoj formi sve sugestije kako bi lokalna uprava djelovala na osnovu istih. On je najavio direktnu komunikaciju sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma, organizaciju zajedničkih sastanaka kojima će prisustvovati predstavnici Turističke organizacije Tivat i nadležniih inspekcijskih organa.