19 C
Kotor

Slušaj online radio

Tivat zabilježio rast broja dolazaka i noćenja

Tivat zabilježio rast broja dolazaka i noćenja
TO Tivat press – Foto CG News

Turistička organizacija Tivat (TOT) ostvarila je u prvih devet mjeseci 2025. godine rast turističkog prometa, stabilne finansije i napredak u digitalnoj promociji, saopšteno je danas na konferenciji za novinare.

U Tivtu je za osam mjeseci zabilježeno 125.000 dolazaka, što je 4% više nego lani, dok je broj ukupnih noćenja dostigao 1.048.823. Najviše gostiju bilo je iz Srbije, Rusije, Velike Britanije, Turske, BiH, Ukrajine, Njemačke i Izraela, a zabilježen je I porast broja turista iz SAD-a, istakla je direktorica TO Tivat Nina Lakičević.

“TOT je ostvarila 779.574 eura prihoda od boravišne i turističke takse te članskog doprinosa, što je 13% više nego 2024. godine, dok je prihod od nautičke takse porastao za 5%, na 48.326 eura”

Među projektima koji su obilježili godinu su, po riječima Lakičević,  Montenegro Luxury Summit, VR Experience, virtuelna prezentacija baštine, “Luštički pasoš”, nove turističke mape i mobilna aplikacija za privatni smještaj.

U digitalnoj sferi sprovedeno je 12 online kampanja sa preko 20 miliona prikaza, dok je film TOT-a “Mediteran” nagrađen na FEST-u. Modernizovan je i vizuelni identitet, zadržavajući simbol galeba.

„Tivat ide putem održivog rasta i inovacija, sa fokusom na kvalitet i autentičnost ponude“, zaključila je Lakičević.

“Tivat je i ove godine potvrdio status jedne od najuspešnijih turističkih destinacija crnogorskog primorja. U prvih osam meseci zablježeno je više od 120.000 dolazaka i preko milion noćenja, što je rast od 4% u odnosu na prošlu godinu. Avgust i septembar bili su posebno uspešni, nadmašivši početne prognoze”, saopštio je predsednik Opštine Željko Komnenović.

Luštički pasoš

Komnenović kaže da su prihodi Turističke organizacije porasli su za 13%, a od nautičke takse u kasu se slilo oko 49.000 evra.

“Uprkos infrastrukturnim izazovima, rast je zabilježen u svim segmentima. Tivat profilisao kao elitna, ali pristupačna destinacija, sa bogatim događajima tokom sezone, među kojima se izdvaja Ocean Race, koji je privukao više od 100.000 posjetilaca”.

Aerodrom Tivat tokom sezone bilježio je i do 12.000 putnika dnevno, dok letovi iz Izraela i drugih zemalja traju sve do kraja oktobra.

Komnenović je istakao da planiraju izgradnju sportskog kompleksa kod aerodroma, koji bi, kako kaže, dodatno ojačao sportsko-rekreativni turizam i poziciju Boke Kotorske na evropskoj mapi.

Tivat – foto Boka News

Anketa turista ove godine pokazala je da su većina posjetilaca sa visokim primanjima te da su najbrojniji gosti iz Srbije, a značajan broj dolazi i iz Crne Gore, Rusije, Turske i Velike Britanije. Oko 60% turista Tivtu je prethodno boravilo više od dva puta, dok oni koji prvi put dolaze planiraju ponovni posjet.

“Najtraženiji smještaj je privatni (50%), dok hoteli sa četiri i pet zvjezdica bilježe 18%, odnosno 12% posjeta. Većina dolazi automobilom (59–60%), a 33% avionom. Turisti rezervišu smeštaj unaprijed, najčešće 15 dana prije dolaska. Glavni razlog dolaska je pasivni odmor, uz posjete restoranima, lokalnim atrakcijama, prirodnim ljepotama i kulturnim događajima.

Internet je glavni izvor informacija, dok televizija, radio i preporuke prijatelja imaju manji uticaj. Turisti visoko ocenjuju prirodne ljepote, ekološku očuvanost i ličnu sigurnost, dok organizacija saobraćaja dobija najniže ocjene. Kvalitet usluge i ljubaznost osoblja su dobri, ali odnos cijene i kvaliteta može biti bolji.

U najnovijem istraživanju zadovoljstva turista, najveće pohvale dobili su gostoljublje domaćina, lokalno stanovništvo, očuvanost prirode, lepota kraja i lična sigurnost.

Ipak, organizacija saobraćaja pokazala se kao najslabije ocjenjeni segment, sa samo 20% pozitivnih odgovora, što predstavlja izazov za lokalne vlasti i turističke organizacije.

Kada je riječ o cijeni turističke ponude, turisti su posebno pohvalili kvalitet usluge u smještajnim objektima, ljubaznost osoblja i uniformisanost zaposlenih.

Ovi rezultati ukazuju na to da, dok destinacije uspješno promovišu prirodne i kulturne vrijednosti, postoji prostor za unapređenje infrastrukture i organizacije saobraćaja kako bi turistička ponuda bila potpuna i konkurentna.

Tivat kombinuje prirodne ljepote, kvalitet usluge i bogat kulturni program, ali mora unaprijediti saobraćajnu povezanost i infrastrukturu. Ulaganja u održivi turizam ključna su za dugoročnu konkurentnost i zadovoljstvo posjetilaca, zaključila je direktorica TO, Nina Lakičević.

Najčitanije