
Turistička organizacija Tivat poslovnu 2018. godinu završila je sa dobiti od 35.389 eura – pokazuje Finansijski izvješta TO koji će se, zajedno sa izvještajem o radu te organizacije koju vodi direktorica Gabrijela Glavočić (DPS), nađi pred odbornicima na predstojećoj sjednici lokalnog parlamenta u Tivtu 29.oktobra.
TO Tivat prošle godine je ostvarila ukuopne prihode od 748.974 eura, dok su rashodi iznosili 713.615 eura.
Prihodi su bili 19 odsto veći od planiranih, a najviše novca i to 413.728 eura, Turistička organizacija je dobila od naplate boravišne takse. To je 30% bolje od planiranih prihoda po osnovu boravišne takse, a u menadžmentu TO ovaj podatak objašnjavaju kako većim brojem turista koji su 2018. boravili u Tivtu, tako i boljom njihovom evidencijom i organizacijom naplate boravišne takse.
Zanimljivo je da je 2018. naplaćeno 40.103 eura boravišne takse za plovne objekte (nautičke takse) koju plaćaju jahte, a što je nepunih 5 odsto slabiji rezulat nego 2017. Iz TO ovo objašnjavaju manjom posjetom jahti u marini Porto Montenegro u toku 2018. u odnosu na godinu ranije, a što je po njima, bilo uzrokovano osjetnim povećanjem cijena usluga ove marine u drugoj polovini 2017. godine.
Od članskog doprinosa TO Tivat lani je zaraduila 108.498 eura, dok je od turističke takse koju plaćaju vlasnici vikendica, prihod iznosio 116.476 eura.

Prema zakonskim riješenjima, naplatu svih ovih taksi obavljaju nadležni organi Opštine, a Turističkoj organizaciji pripada 80% od ukupno naplaćenog iznosa boravišne takse, 60% od iznosa naplaćenog od članskog doprinosa i 40 odstonovca prihodovanog naplatom turističke takse.
Najviše novca – skoro 284 hiljade eura TO Tivat je lani potrošila na organizovanje raznih manifestacija usmjerenih na zabavu i animiranje turista tokom njihovog boravka u Tivtu i na sprovođenje projekata valorizacije kulturne baštine, odnosno saradnje sa gradovima-pobratimima. Za marketinške aktivnosti na promociji turističke ponude Tivta u zemlji i inostranstvu utrošeno je ukupno 135.862 eura. Sve plate zaposlenih u TO sa doprinosima lani su koštale nešto preko 228 hiljada eura, dok su materijalni troškovi rada TO bili oko 65 hiljada eura.