Turizam se mora razvijati na održiv način i u skladu sa ekonomskim ciljevima, poštujući potrebe domaćeg stanovništva i turista, uz očuvanje prirodnih resursa, ocijenjeno je na sastanku u formi fokus grupe koji je održan u Privrednoj komori (PKCG).
Predstavnici Ministarstva ekonomskog razvoja i članovi Odbora Udruženja turizma i ugostiteljstva PKCG održali su sastanak u formi fokus grupe čija je tema bila izrada nove Strategije turizma do 2025. godine.
Kako se navodi u saopštenju Ministarstva, cilj sastanka je bio razmjena mišljenja i uključivanje svih fokus grupa u proces kreiranja Strategije turizma, sve sa ciljem stvaranja stimulativnog poslovnog ambijenta.
„Ovo je bila prilika da se iskomentarišu strateški i operativni ciljevi koje je potrebno postići tokom naredne četiri godine. Ciljevi su usklađeni sa izmijenjenim tržišnim ambijentom, novim trendovima, okolnostima i očekivanjima turista i lokalnog stanovništva“, navodi se u saopštenju.
Strategija će predstavljati mapu razvoja crnogorskog turizma tokom naredne četiri godine.
Iz Ministarstva su objasnili da je vremenski horizont definisan zbog novonastalih okolosti i nemogućnosti dužeg planiranja turističkih tokova na globalnom nivou, usljed koronakrize i drugih potencijalnih izazova koji će uticati na turistička kretanja širom svijeta.
Prema riječima vršiteljke dužnosti direktorice Direktorata za razvojne politike u turizmu, Aleksandre Gardašević-Slavuljice, kakvi god da budu trendovi obaveza je da se kreira turistički ambijent koji će pogodovati svima – domaćem stanovništvu, turistima, turističkoj privredi i državi.
”U obavezi smo da sinergijskim djelovanjem svih stejkholdera u turizmu povećamo nacionalni indeks sreće, što je veoma zahtjevan i sveobuhvatan proces. U turizmu važi pravilo – Zadovoljni domaćini, zadovoljni turisti, jer zadovoljstvo lokalnog stanovništva utiče na zadovoljstvo turista“, poručila je Gardašević-Slavuljica.
Ona je rekla da je Strategija dokument svih nas, „jer smo direktno ili indirektno svi umreženi i zavisimo od turizma“.
Načelnica Direkcije za unapređenje turističkog ambijenta, Goranka Lazović, upoznala je članove fokus grupe sa detaljima vezanim za održivu komponentu razvoja turizma, koja je postala nasušna potreba u smislu adekvatnog razvoja novih turističkih proizvoda.
”Novi turistički proizvodi moraju biti zasnovani na novim inovativnim rješenjima, što će u krajnjem dopinijeti da mladi ostaju u svojim okruženjima i daju doprinos regionalnom razvoju”, saopštila je Lazović.
Kako je ocijenjeno, razvoj ruralnog, kulturnog i zdravstvenog turizma su prozivodi koji će tome dopinijeti, čime je uspostavljena korelacija sa Strategijom pametne specijalizacije Crne Gore.
Zaključci sa sastanka fokus grupe nedvosmisleno ukazuju na usklađenost stavova Ministarstva i turističke privrede po pitanju glavnih strateških i operativnih ciljeva.
„Turistička privreda se obavezala da će Ministarstvu uputiti konkrentne predloge aktivnosti koji se tiču realizacije ciljeva, kako bi svi stejkholderi direktno učestvovali u realizaciji Strategije“, zaključuje se u saopštenju.