Turistička putovanja nadalje poskupljuju, ali to kao da ne utiče na tražnju. Zbog toga turisti treba da računaju da će ih odlazak od kuće koštati sve više.
Naime, tražnja za krstarenjima i hotelskim smještajem raste snažnije nego ikada ranije i to firmama iz branše ostavlja širom otvoren prostor za manevrisanje cijenom, saopštilo je osiguranje Allianc, a prenosi agencija DPA.
Dalje, tražnja za avionskim kartama skočila je za 10%. Interes za putovanja u Evropu je ogroman, a oslabljeni evro gostima sa dolarima u džepu znači jeftiniji boravak.
– Realni prinos od kamata na štednju još je tanak, pa mnogi radije višak novca guraju u putovanja. Američkim turistima snažan dolar dodaje kupovnu moć – rekao je Milo Bogerc iz Alijanca.
Globalno, popunjenost hotela od 68% u maju je bila najveća od pandemije 2020. Industrija krstarenja se oporavila još prošle godine, a ove već upisala rast od 15%.
Većina igrača na turističkom tržištu od 2024. očekuje obaranje mnogih rekorda iz pretpandemijske 2019.