
Nacionalna turistička organizacija (NTO) predstavila je ponudu destinacije na prestižnom National Geographic Traveller Food Festivalu, koji se danas i sutra održava u Londonu.
Iz NTO su kazali da taj renomirani festival, koji već petu godinu okuplja više od sedam hiljada ljubitelja putovanja i kulinarstva, bio je idealna platforma za promociju Crne Gore kao autentične i raznovrsne turističke destinacije.
Food Festival, koji organizuje medijska kuća National Geographic Traveller, jedinstven je po svom fokusu na povezanost hrane i putovanja.
“On je mnogo više od festivala hrane. To je šansa da se dožive ukusi svijeta i otkriju kuhinje raznovrsnih fascinantnih destinacija”, rekli su iz NTO.
Predstavnica NTO, Aleksandra Maksimović, kazala je da Crna Gora ima privilegiju da od samog osnivanja festivala bude u kontinuitetu njegov dio, među odabranim svjetskim destinacijama.
“Ovo je savršeno mjesto da predstavimo svoju ponudu i inspirišemo hiljade posjetilaca festivala da odaberu Crnu Goru kao destinaciju za naredno putovanje. Drago mi je što je crnogorski štand i ove godine među najpopularnijim, a Britanci strpljivo čekaju u redovima da okuse crnogorski pršut, sir, priganice, vino i druge autentične proizvode”, navela je Maksimović.
Posebnu pažnju posjetilaca privukla je nagradna igra putem koje su bili u prilici da osvoje sedmodnevno ljetovanje za dvoje sa uključenim avionskim prevozom.
NTO je nagradni aranžman obezbijedila u saradnji sa kompanijom Jet2holidays i hotelom Iberostar Waves Slavija.
“Očekujemo da će, u okviru niza raznovrsnih promotivnih aktivnosti koje realizujemo u Velikoj Britaniji i učešće na ovom festivalu dodatno osnažiti rastući pozitivni imidž destinacije na ovom tržištu sa kojeg poslednjih godina bilježimo kontinuirani rast turističkog prometa”, saopštila je Maksimović.
Statistički podaci potvrđuju da interesovanje britanskih turista za Crnu Goru nastavlja da raste. Prema podacima Monstata, tokom prethodne godine zabilježen je rast broja dolazaka i noćenja sa tog tržišta od oko 25 odsto, koji je nastavljen i u ovoj godini budući da je do kraja maja Crnu Goru posjetilo oko 30 hiljada turista iz Ujedinjenog Kraljevstva.
To je rast od 5,6 odsto u odnosu na uporedni prošlogodišnji period.
Na taj način je britansko tržište svrstano među pet najznačajnijih po broju dolazaka, dok su britanski gosti ostvarili preko 130 hiljada noćenja i tako zauzeli peto mjesto po broju ostvarenih noćenja.
Predstavnik National Geographic Travellera, Glen Mutel, rekao je da njihovi čitaoci očekuju da ih vode na nova mjesta i da im prošire vidike.
“Nema boljeg načina za to od hrane i pića. Kada putujete, upravo vas lokalna kuhinja povezuje sa destinacijom. Crna Gora je bila ovdje nekoliko puta i uvijek je jedan od mojih omiljenih štandova. Priganice, pršuta, fini sir i vino, to su stvari koje mame, teško je proći pored a da ne poželite da probate. Zato je to jedan od mojih omiljenih štandova i jako mi je drago što su ovdje”, poručio Mutel.
Pozitivnim trendovima u mnogome doprinosi unapređena avio dostupnost, budući da je i ove godine Crna Gora direktno povezana sa Velikom Britanijom zahvaljujući redovnim linijama iz Londona, Mančestera, Bristola i Birmingema.
Festival organizuje magazin National Geographic Traveller, jedan od najuticajnijih medija u oblasti putovanja, koji prepoznaje Crnu Goru kao jednu od najatraktivnijih evropskih destinacija.