32 C
Kotor

Slušaj online radio

Uprava za saobraćaj sprema rekonstrukciju tunela “Vrmac”

Uprava za saobraćaj sprema rekonstrukciju tunela “Vrmac”
Tunel Vrmac – foto Boka News

Uprava za saobraćaj raspisala je tender za izrada tehničke dokumentacije za rekonstrukciju tunela “Vrmac” čija je vrijednost 248 hiljada eura uz PDV od 52.059. Zainteresovani ponuđači mogu dostavljati ponude do 27. jula, dok rok za izvršenje ugvora iznosi 245 kalendarski dana.

Ovaj tunela se nalazi na magistralnom putu M1, dionica Kotor-Tivat i jedna je od najfrekventnijih saobraćajnica Crne Gore.

“Rok za izvršenje ugovora je rok za dostavu pozitivno revidovanog glavnog projekta i projekta eksproprijacije ovjerenog u skladu sa zakonom, odnosno kompletne tehničke dokumentacije iz tehničke specifikacije, i počinje da teče od dana zaključenja ugovora. Rok za izvršenje ugovora uključuje vrijeme predviđeno za reviziju kao i vrijeme koje je potrebno za sprovođenje zakonskih procedura i postupanje nadležnih organa, odnosno dobijanja potrebnih saglasnosti (kao npr., kod izrade geotehničkih podloga, procjene uticaja na životnu sredinu i projekta eksproprijacije)”, pojašnjeno je u tenderskoj dokumentaciji.

Ponuđač je dužan dostaviti bezuslovnu i na prvi poziv naplativu garanciju ponude u iznosu od dva odsto procijenjene vrijednosti javne nabavke, kao garanciju ostajanja u obavezi prema ponudi u periodu važenja ponude. Trajanje garancije ponude određuje se u skladu sa važenjem ponude ukljućujući i rok od osam dana za eventualno aktivaranje garancije nakon isteka važenja ponude. Ponuđač može dostaviti garanciju sa rokom važenja dužim od ovog roka.

Tunel Vrmac – foto Boka News

Dužina tunela je 1637 metara, a građen je od 1986. do 1992. godine i pušten je u saobraćaj iako svi predviđeni radovi nijesu završeni, zbog čega je tunel saniran 2007. godine.

“Glavnim projektom treba predvidjeti mjere i radnje kojima se obezbjeđuje: povećanje upotrebne vrijednosti i trajnosti tunela, unapređenje bezbjednosti saobraćaja, poštovanje zahtjeva zaštite životne sredine u najvećoj mogućoj mjeri u datim uslovima prostornog ograničenja i ograničenja koja proizilaze iz dozvoljenih građevinskih i saobraćajnih intervencija.

Projektna rješenja moraju biti u skladu sa važećim propisima i standardima, i obuhvatiti sve elemente potrebne za nesmetano, bezbjedno i dugoročno korišćenje tunela, uključujući saobraćajnu signalizaciju, elektro i mašinske instalacije, sistem ventilacije, odvodnjavanja, osvjetljenja, kao i mjere zaštite od požara i evakuacije.

/M.M. – Vijesti/

Najčitanije