Nakon saglasnosti Vlade, odluka je donesena na osnovu Prostornog plana područja posebne namjene za morsko dobro – sektor 4 “Meljine – Zelenika”.
Koncesija bi trebalo da obuhvata akvatorij neposredno uz dio obale u širini od 50 metara i akvatorij sidrišta Luke Zelenika.
Prema prostornom planu “Morskog dobra”, osnovna namjena Luke Zelenika je putnička i teretna luka sa slobodnom zonom.
Određena je kao luka od lokalnog značaja, iako je registrovana i za međunarodni saobraćaj.
Luka koristi SW gat dužine 130 metara, na kome se nalazi devet bitvi za privez brodova, dva priključka za struju i hidranti za vodu.
Prije desetak godina italijansko-crnogorska kompanija “Eurocem”, koja je sa kompanijama “Mješovito” i “Provladeks” gazdovala Lukom Zelenika, najavljivala je projekat slobodne zone u Zelenici koji je podrazumijevao revitalizaciju luke.
Tada je saopšteno da su spremni da u obnovu lučke opreme, izmještanja ulaza, izgradnju gata za pristajanje feribota, rekonstrukciju skladišne hale i osavremenjivanje graničnog prelaza, kao i u izgradnju hotela sa 80-ak soba, tržnog centra, a kasnije i banke na Obilića poljani, ulože 27 miliona eura.
Bila je planirana i izgradnja marine sa oko 200 vezova.
Luka Zelenika ima i funkciju graničnog prelaza za inostrana nautička plovila. Luka je počela da radi krajem 19. vijeka.
U žiži javnosti bila je 2008. godine, kada su građani Herceg Novog na referendumu izglasali da Opština poništi građevinsku dozvolu za rad dva silosa za rasuti teret. Zeleničani su se u strahu od zagađenja životne sredine usprotivili izgradnji terminala, formirali krizni štab i od aprila 2007. do kraja marta 2008. blokirali Luku. Uz mještane je stala i tadašnja lokalna vlast, ali i svi odbornici Skupštine…