Oznaka Safe travels dodijeljena je za 29 preduzeća, uglavnom hotela, nekoliko turističkih agencija, kao i nacionalnoj avio-kompaniji Montenegro Airlines (MA), dok je u toku procedura za još jedan broj subjekata, saopštili su iz Nacionalne turističke organizacije (NTO).
Iz NTO-a su Pobjedi kazali da je veliko interesovanje turističke privrede za korišćenje te oznake.
Svjetski savjet za turizam i putovanja (WTTC), koji predstavlja globalni privatni sektor putovanja i turizma, dodijelio je Crnoj Gori međunarodnu oznaku za sigurna putovanja Safe travels.
Riječ je o posebno dizajniranoj oznaci, usljed zdravstvene krize Covid-19, koja putnicima omogućava da prepoznaju destinacije i kompanije širom svijeta koje su usvojile globalne standarde zdravstvene i higijenske zaštite, kao važan preduslov za sigurna putovanja.
Iz NTO-a su saopštili da je to, u datim okolnostima, vrlo važan korak za dobijanje povjerenja turista i oporavak i održiv razvoj te grane koja je od strateške važnosti za ekonomiju zemlje.
“Ovo je veoma važno da bi se sigurnosni protokoli i mjere koje je donio Institut za javno zdravlje (IJZ) u resoru turizma sproveli, kako bi boravak turista u našoj zemlji učinili što ugodnijim i kako bi zaštitili zdravlje svih turista”, kazali su iz NTO.
NTO je nosilac za dodjelu oznake u Crnoj Gori, a za korišćenje se mogu prijaviti svi zainteresovani učesnici sektora turizma kao što su hoteli, restorani, avio-kompanije, turoperatori, pružaoci usluga prevoza, aerodromi i drugi, uz obavezan uslov da ispunjavaju i sprovode standarde definisane zdravstvenim protokolima.
“Korišćenje oznake Safe travels je besplatno, a među aktuelnim nosiocima su i mnoge druge evropske zemlje poput Hrvatske, Bugarske, Slovenije, Islanda, Portugalije, Turske, Ukrajine, kao i pojedine pokrajine Austrije, Rusije, Španije i Velike Britanije, ali i turističke destinacije na američkom, afričkom i azijskom kontinentu”, kazali su predstavnici NTO.
Oni su dodali da u Crnoj Gori postoji veoma veliko interesovanje turističke privrede za korišćenje oznake Safe travels, što je naročito značajno s aspekta podizanja kvaliteta turističkog proizvoda, ali i vidljivosti pojedinačnih subjekata kao korisnika oznake.
“Imajući u vidu aktuelnu zdravstvenu situaciju sa kojom se suočava cijeli svijet, ova oznaka može biti moćan marketinški alat jer je, kako stranoj turističkoj privredi, tako i turistima, više nego ikada, bezbjednost na prvom mjestu, a upravo ova oznaka ukazuje na to da turistički subjekat primjenjuje higijenske i zdravstvene preporuke, mjere i protokole”, objasnili su iz NTO.
Najveće interesovanje pokazali su učesnici turističke privrede iz primorskih opština, Podgorice, Nikšića, Kolašina, Mojkovca i Žabljaka.
“Nadamo se da će broj korisnika rasti iz dana u dan, čime ćemo pokazati da smo odgovorni kao destinacija i da nam je bezbjednost turista, ali i svih građana na prvom mjestu”, naveli su iz NTO-a.